شناسهٔ خبر: 18019 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره راه و شهرسازی فیروزکوه مطرح کرد

لزوم تامین اعتبار برای ۴ خطه شدن محور فیروزکوه به سمنان/ برنامه‌ریزی برای انجام خدمات راهداری نوروزی

محور قائمشهر - فيروزكوه سرپرست اداره راه و شهرسازی فیروزکوه گفت: درحال حاضر، مهم‌ترین پروژه ما ۴ خطه کردن محور فیروزکوه به سمنان است که به دلیل نبود اعتبار، ادامه عملیات آن فعلا متوقف شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان فیروزکوه با بیان این مطلب به خبرنگار پایگاه گفت: قرار بود در سفر رییس جمهوری به شهرستان، اعتباری برای پروژه ۴ خطه کردن فیروزکوه به سمنان در نظر گرفته شود، ولی به دلیل کمبود اعتبار هنوز اتفاقی در این زمینه نیفتاده است.

سید احمدحسینی تاکید کرد: جاده فیروزکوه-سمنان در حوزه استان تهران ۲۶ کیلومتر است و وزارت راه و شهرسازی۲ فاز برای احداث این جاده تعریف کرده که فاز اول آن ۱۴کیلومتر و فاز دوم آن ۱۲ کیلومتر است. مطالعات هر ۲ فاز تمام شده، فازاول نیز شروع به کار کرده و تا اندازه‌ای پیشرفت فیزیکی داشته، ولی به دلیل نبود اعتبار پیمانکار ادامه کار را متوقف کرد.

وی در ادامه به ضرورت انجام پروژه ۴ خطه کردن محور فیروزکوه ـ سمنان اشاره کرد و افزود: تصادف‌های رخ به رخ زیادی در این محور داریم و این در حالی است که این محور، محور ارتباطی استان تهران با سمنان محسوب می‌شود و حجم تردد بالایی دارد. از سوی دیگر کارهای بهسازی جاده‌ای استان سمنان رو به اتمام است و به این دلایل  ضرورت دارد که استان تهران این ۲۶ کیلومتر را ۴ خطه کند. در استان تهران به جز در این محور، دیگر تصادفات رخ به رخ را شاهد نیستیم.

سرپرست اداره راه وشهرسازی شهرستان فیروزکوه درباره تبدیل محور فیروزکوه به قائم‌شهر نیز توضیح داد: کارتبدیل محور فیروزکوه ـ قائم شهر به بزرگراه در حوزه فیروزکوه به اتمام رسیده‌است؛ یعنی در حوزه تهران این کار به طور کامل به بهره‌برداری رسیده ولی در حوزه استان مازندران حدود ۵۰ کیلومتر در محدوده شهر پل‌سفید باقی‌مانده که دقیقا نمی‌دانیم به چه مرحله‌ای رسیده‌است. محدوده ما تا گردنه گدوک انتهای استان تهران است که با رعایت تمام مسایل ایمن‌سازی و نصب تمام تجهیزات ایمن‌سازی، گارد ریل و خط کشی و غیره به بهره‌برداری رسیده‌است.

این مقام مسئول درباره پروژه‌های این شهرستان در دهه فجر گفت: برای افتتاح ۴ پروژه بزرگ عمرانی در دهه فجر امسال در شهرستان فیروزکوه، ۵/۸ میلیارد ریال برای روکش آسفالت، خط کشی و ساخت ۲ راهدارخانه در این اداره کل هزینه شده‌است.

حسینی درباره روکش آسفالت راه‌های روستایی این شهرستان گفت: امسال حدود۱۱ کیلومتر روکش آسفالت روستایی امسال در این شهرستان انجام شد اما به دلیل نبود اعتبار متوقف و قرار شد تا پایان سال ۹۴ اعتباری به آن از سوی وزیر اختصاص داده شود که متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار هنوز انجام نشده است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی فیروزکوه، مهم‌ترین راه‌های روستایی که در حال حاضر در این شهرستان به روکش آسفالت احتیاج دارند را شامل راه روستایی طرود، اندریه-زرمان، جلیزجندـ شهرآباد و انزها- آتشان عنوان کرد و افزود: در صورت تامین اعتبار حتما نسبت به روکش آسفالت این راه‌های روستایی نیز توجه خواهد شد.

حسینی درباره اقدامات نوروزی این اداره کل افزود: ما در حال حاضر در شهرستان فیروزکوه ۵ راهدارخانه داریم. همه راهدارخانه‌ها برای خدمات به مسافران نوروزی آمادگی کامل دارند. تمام جاده‌های ما با وجود برف شدید این روزها باز است و مشکل خاصی در این زمینه تاکنون نداشته‌ایم. همچنین برای ایام نوروز، طرح جهادی نوروزی را داریم که شامل نوسازی، خط کشی جاده‌‌ها و بزرگراه و نصب علایم و گارد ریل برای ایمن‌سازی بیشتر بزرگراه است.

نظر شما