شناسهٔ خبر: 18025 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار فارس انجام شد؛

بهره‌برداری از پروژه کنارگذر و تقاطع غیرهمسطح محور فیروزآباد – عسلویه

افتتاح در هفتمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور مسئولان استانی و محلی پروژه کنارگذر و تقاطع غیرهمسطح محور فیروزآباد – عسلویه در استان فارس افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی فارس، در حاشیه این مراسم خداداد مقبلی مدیرکل راه و شهرسازی فارس اظهار داشت: یکی از محورهای مهم استان فارس به سمت جنوب کشور که در مسیر کریدور شمال به جنوب قرار دارد محور شیراز – فیروزآباد – جم – عسلویه است.

وی با اشاره به این که این محور یکی از محورهای پرترافیک و اقتصادی است، افزود: محور ۳۵۰ کیلومتری عسلویه – جم-فیروزآباد – کوار – شیراز به عنوان کوتاهترین مسیر اتصال عسلویه به مرکز کشور مورد توجه قرار دارد.

مقبلی تصریح کرد: در همین راستا طرح احداث باند دوم این محور، همچنین تکمیل عملیات راهسازی کنارگذر غربی فیروزآباد و تقاطع غیرهمسطح محور فیروزآباد – عسلویه  به طول ۱۸ کیلومتر در دستور کار قرار گرفت.

وی متذکر شد: احداث باند دوم محور، شامل بزرگراه حدفاصل عسلویه – جم، شیراز – کوار و زنجیران – سه راهی میمند به طول کل ۱۴۰ کیلومتر قبلا به بهره‌برداری رسیده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از کنارگذر غربی فیروزآباد و تقاطع غیرهمسطح این محور گفت: جهت احداث و تکمیل این پروژه هزینه‌ای بالغ بر ۲۱۵ میلیارد ریال صرف شده است.

وی در پایان هدف از اجرای این پروژه را افزایش ایمنی در تردد عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود با تکمیل و بهره‌برداری از این محور شاهد ترددی ایمن و روان و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای باشیم.​

نظر شما