شناسهٔ خبر: 18029 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تخلیه و بارگیری کالا در بندر کیش به مرز ۲ میلیون تن رسید/ رشد ۶ درصدی تفریحات دریایی در جزیره مرجانی

بارگیری کالا در بندر کیش مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از تخلیه و بارگیری حدود ۲میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در تنها بندرگاه این جزیره طی ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، محمد جهانشاهی نسب ضمن اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، در مجموع یک میلیون و ۹۴۱ هزار و ۷۰۳ تن انواع کالا در جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از این میزان، یک میلیون و ۶۹۴ هزار و ۹۸۸ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲۴۶ هزار و ۷۱۵ تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش همچنین سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالای غیرنفتی در این بندر را حدود ۷۰ هزار تن اعلام کرد.

جهانشاهی نسب همچنین ضمن اشاره به حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در این بندر، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، عملیات یک میلیون و ۶۲۵ هزار تن در این زمینه صورت گرفته است.

این مقام مسئول مجموع تردد شناورها به این بندر طی سال جاری را حدود ۱۱هزار فروند عنوان و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، جابجایی ۳۱۵ هزار و۴۸۰ نفر مسافر از طریق بندرگاه کیش به انجام رسید.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش با اشاره به ظرفیت های گردشگری دریایی در این جزیره گفت: علاوه بر بر فعالیت‌های مسافری، ۲۲۶ هزار و ۲۵۷ نفر گردشگر به وسیله شناورهای تفریحی در آب های ساحلی این جزیره گشت دریایی داشته اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۶ درصدی را در این زمینه شاهد هستیم.

وی در پایان به حجم قابل توجه حمل ونقل خودروهای مسافران از طریق شناورهای لندینگ کرافت نیز اشاره کرد و گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری، جابجایی ۳۹ هزار و ۸۵۸ دستگاه خودرو از طریق بندرگاه این جزیره به ثبت رسید./

نظر شما