شناسهٔ خبر: 18036 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

هفته ایمنی ریلی ۲۴ تا ۳۰ بهمن‌ماه برگزار می‌شود؛

سفر هیأتی از UIC به تهران برای حضور در برنامه‌های هفته ایمنی ریلی/ برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کارشناسان٬ مدیران٬ متخصصان و فعالان حوزه ریلی

پوستر مراسم هفته ایمنی ریلی در تاریخ ۲۴ تا ۳۰ بهمن‌ماه برگزار می‌شود و هیأتی از UIC نیز به ایران سفر می‌آید و در برنامه‌های این هفته شرکت و کارگاه آموزشی برای کارشناسان٬ مدیران٬ متخصصان و فعالان حوزه ریلی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ در راستای اهمیت دادن به مقوله ایمنی که همواره جزء مشخصه‌های اصلی و وجودی صنعت حمل و نقل محسوب می‌شود و به منظور حفظ، گسترش و ارتقای ایمنی ریلی، پشتیبانی از اقدامات در خور توجه در زمینه  بهبود عملکرد ایمنی و ایجاد زمینه‌های انگیزشی و رقابتی میان حوزه‌های عملیاتی و کارکنان مرتبط با سیر و حرکت و نیز با رویکرد ایجاد نزدیکی و تعامل هرچه بیشتر راه‌آهن با حوزه‌های علم، راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد بزرگداشت هفته ایمنی در حمل و نقل ریلی را از ۲۴ تا ۳۰ بهمن‌ماه برگزار کند.

طبق هدف‌گذاری شرکت راه‌آهن روز ۲۴ بهمن ماه به نام ایمنی حاشیه‌نشینان حریم ریلی، روز ۲۵ بهمن به نام ایمنی آموزش ـ پژوهش ریلی، روز ۲۶ بهمن‌ماه به نام فرهنگ ایمنی، روز ۲۷ بهمن‌ماه به نام ایمنی ساخت و توسعه پروژه‌های ریلی، روز ۲۸ بهمن‌ماه به نام ایمنی در گذرگاه‌های ریلی، روز ۲۹ بهمن‌ماه به نام روز بدون حادثه و روز ۳۰ بهمن‌ماه به نام ایمنی و بهداشت محیط‌ زیست نام‌گذاری شد.

مراسم امسال در حقیقت دومین سال برگزاری هفته حمل و نقل ایمنی ریلی است که راه‌آهن ایران اقدام به برگزاری آن می‌کند و تعیین و بزرگداشت این هفته با هدف توجه تمامی خدمتگزاران صنعت ریلی و کسانی که در جهت توسعه این صنعت و رفاه مسافران سال‌های سال زحمت می‌کشند به بحث ایمنی و ارتقای آن بوده است.

این مراسم با حمایت وزارت راه و شهرسازی و با همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار خواهد شد و  برای برگزاری مراسم این هفته برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های مدونی صورت گرفته به طوریکه همه سازمان‌های مربوط به وزارت راه و شهرسازی از جمله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای٬ شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مدیران‌کل شرکت راه‌آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران و دیگر دست اندرکاران پیگیر برگزاری این هفته هستند.

طی دو سال گذشته تحولات ساختاری برای ارتقای ایمنی در راه‌آهن ایران اتفاق افتاده است و در همین راستا واحدهای عملیاتی و نواحی راه‌آهن ایران نگاهی متفاوت و گسترده به موضوع ایمنی ریلی دارند و موضوعات و محورهای مختلفی در حوزه حمل و نقل ریلی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. علاوه بر این کمیسیون سوانح در نواحی برنامه‌های ویژه‌ای را طراحی و در دست اجرا دارند و در روزهای مخصوص به هفته ایمنی به ارائه این برنامه‌ها خواهند پرداخت.

بر اساس اعلام دفتر بین‌الملل شرکت راه‌آهن در همین راستا قرار است هیأتی از UIC نیز به ایران سفر و در برنامه‌های هفته ایمنی در حمل و نقل ریلی شرکت می‌کند.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است هیئت UIC در دانشکده راه آهن دانشگاه علم و صنعت به ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌ها و پروژه‌های UIC در زمینه ایمنی بپردازد و نیز کارگاه آموزشی برای کارشناسان٬ مدیران و متخصصان و فعالان حوزه ایمنی ریلی در ایران برگزار کند.

 

نظر شما