شناسهٔ خبر: 18037 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

افتتاح کنارگذر فیروزآباد در استان فارس

جاده کنارگذر معاون ساخت وتوسعه راه‌ها گفت: کنارگذر فیروز آباد، تقاطع هم‌سطح ابتدایی مسیر و تبادل فراشبند در استان فارس با اعتبار ۲۱۵ میلیارد ریال و به طول ۱۰ کیلومتر به مناسبت ایام مبارک پیروزی انقلاب به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خیرالله خادمی ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به موقعیت ویژه پارس جنوبی و اهمیت دسترسی سریع و ایمن به مناطق مرکزی این پروژه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: این پروژه در مسیر کریدور جنوب- شمال، جنوب غرب کشور واقع شده است و بخشی از مسیر عسلویه- فیروزآباد- شیراز است که منطقه پارس جنوبی را به مرکز و شمال کشور متصل می‌کند.

معاون ساخت وتوسعه راه‌ها ارتقاء مشخصات محور ۳۵۰ کیلومتری عسلویه- جم- فیورزآباد- کوار- شیراز را به عنوان کوتاه‌ترین مسیر اتصال عسلویه به مرکز کشور را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: طرح احداث باند دوم بزرگراه عسلویه- جم- فیروزآباد- شیراز در دست احداث است که تا کنون ۱۴۰ کیلومتر آن به بزرگراه تبدیل شده است  و با افتتاح کنارگذر فیروزآباد حدود ۱۰ کیلومتر به مسیر این بزرگراه افزوده شد.  

خادمی افزایش ایمنی، کاهش زمان سفر تا ۳۰ دقیقه، کاهش طول مسیر و توزیع ترافیک سنگین محور فوق را به کنارگذر که پیش از آن از معابر شهر فیروز آباد عبور می‌کرد را از دیگر مزایای این پروژه دانست.

نظر شما