شناسهٔ خبر: 18067 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راه و شهرسازی الموت خبر داد

برفروبی گسترده در راه‌های الموت/ بارش ۷۰ سانتی‌متر برف

برف روبی بارش قابل ملاحظه برف و کولاک شدید که در برخی از مناطق به ۷۰ سانتی متر می‌رسد، راه ۱۰۰ روستا در الموت را مسدود کرده‌است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌و‌ شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مهندس لطفی با اشاره به این‌که اختلاف میزان بارش برف بعد از گردنه در مسیر الموت بسیار زیاد است، گفت: ارتفاع بارش به طور متوسط در محورهای اصلی ۳۰ سانتی‌متر است که با تلاش بدون وقفه عملیات نمک‌پاشی و برفروبی آنها در حال اتمام است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۳۰۰ تن ماسه نمک و ۱۱۴هزار و ۸۰۰ متر مکعب برف‌روبی در محورهای اصلی انجام شده است، افزود: ۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و ۵۰ نفر راهدار همراه ۴ اکیپ پیمانکاری شامل ۳ دستگاه لودر و یک دستگاه بولدوزر از اولین ساعات آغاز بارش مشغول امدادرسانی و بازگشایی محورها بوده‌اند.

لطفی حجم بارش، برودت هوا و مقدار کولاک را قابل ملاحظه دانست و عنوان کرد: بارش برف نزدیک به ۷۰ سانتی متر در برخی محورها و مناطق کوهستانی، راه بیش از ۱۰۰ روستا را مسدود کرده که به یاری خدا بازگشایی این مسیرها نیز به سرعت انجام خواهد شد.

رییس اداره راه و شهرسازی الموت با تاکید بر اینکه حرکت در گردنه‌های قسطین لار و بهرام آباد تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است، یادآورد شد: از مردم ارجمند درخواست می‌کنیم در صورت امکان سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند و در صورت سفر نیز تجهیزات زمستانی خودروی خود را کنترل کرده و حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

نظر شما