شناسهٔ خبر: 18087 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری مطرح کرد:

پیشنهاد برقی کردن مسیر ریلی تهران-تبریز/ معرفی پروژه ارتقای سطح سرویس مسیر بازرگان تا بندر امام به ایتالیایی‌ها

عباس آخوندی در جمع خبرنگاران وزیر راه و شهرسازی جزئیات پیشنهادات هیئت ایتالیایی به ایران را درباره برقی‌کردن مسیر ریلی تهران- تبریز و ارتقای سطح سرویس مسیر بازرگان تا بندر امام تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی امروز سه‌شنبه ۲۰ بهمن پس از ایراد سخنرانی با حضور فعالان اقتصادی ایران و ایتالیا در نشستی خبری با بیان اینکه تمایل تاریخی برای مراودات اقتصادی ایران و ایتالیا وجود دارد گفت: تفاهمات دو کشور بلندمدت بوده و به شکل BLT و به گونه‌ای تنظیم شده است که فراتر از یک قرارداد باشد تا شرکت‌های تجاری دو کشور بتوانند فعالیت‌های گوناگونی در حوزه‌های حمل و نقل و امور زیربنایی انجام دهند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هدف ما در مذاکراتی که با طرف ایتالیایی داشتیم نوسازی و بازسازی ناوگان ریلی، جاده‌ای و هوایی بوده است افزود: در خصوص پروژه‌های مشخصی در چهار مد حمل و نقلی مذاکره صورت گرفت و پروژه‌های مشخصی به طرف مقابل برای سرمایه گذاری پیشنهاد شده است.

آخوندی یکی از پروژه‌های معرفی‌شده برای سرمایه‌گذاری از طرف ایتالیایی‌ها را ارتقای ظرفیت و سرعت در مسیر تهران- تبریز با برقی کردن این محور دانست و گفت: همچنین ارتقای سطح سرویس و خدمات در مسیر بازرگان تا بندر امام یکی دیگر از پروژه‌های معرفی شده به هیئت اقتصادی ایتالیایی‌ها بود.

وزیر راه و شهرسازی پروژه توسعه فرودگاهی و بنادر را از دیگر موضوعات مورد مذاکره با طرف‌ ایتالیایی عنوان و اظهار کرد: در بخش ناوگان نیز بازسازی و نوسازی ناوگان ریلی در بخش بار و مسافر، جاده‌ای و هوایی از موضوعات مورد بحث بود.

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان از این مذاکرات و تفاهمات به قرارداد تبدیل می شود گفت: این مسئله بستگی به طرف‌های سرمایه‌گذار ایتالیایی دارد که تمایل دارند در کدامیک از حوزه‌ها فعالیت کنند. آنچه مهم بوده این است که طرف ایتالیایی علاقمند به کشف فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران است و طبق گفته وزیر زیرساخت‌ها و حمل و نقل ایتالیا این کشور بزودی لیستی از پروژه‌های مشخص برای سرمایه‌گذاری اعلام خواهد کرد.

آخوندی یادآور شد: ما نیز علاقمندیم با برگزاری جلسات کارشناسی مشخص در خصوص هریک از پروژه‌ها از کلیات فاصله بگیریم. /

نظر شما