شناسهٔ خبر: 18133 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت:

پیشنهاد حضور اسکله‌سازان ایتالیایی در مناقصه فاز ۳ توسعه بندرشهیدرجایی/ تخلیه و بارگیری ۱۰۷ میلیون و ۳۴۰ هزار تن کالا در بنادر کشور

بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری ۱۰۷ میلیون و ۳۴۰ هزار تن کالا در بنادر کشور٬ استقبال از سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری ساخت کنارگذر بندرشهیدرجایی و پیشنهاد حضور اسکله‌سازان ایتالیایی در مناقصه فاز ۳ توسعه بندرشهیدرجایی از مهمترین اخبار حوزه دریایی در هفته ای که گذشت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، مهمترین اخبار حوزه دریایی به شرح زیر است:

ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان

خط گردشگری حقانی که با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده، با استفاده از ۴ فروند شناور به ظرفیت ۵۱۰ صندلی کار خود را آغاز کرده و می‌تواند روزانه به بیش از ۱۵۰۰ نفر خدمات دهد.

محمود صابری مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه

دو هزار و ۳۵۷ تن مواد نفتی در ۱۰ ماه سال ۹۴ از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد.

محمد جهانشاهی نسب مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش

از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، در مجموع یک میلیون و ۹۴۱ هزار و ۷۰۳ تن انواع کالا در جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد.

عباس  آخوندی وزیر راه و شهرسازی

ما همچنان آمادگی داریم تا شرکت‌های ایتالیایی در بخش زیرساخت و اپراتوری بنادر جنوب ایران سرمایه‌گذاری کنند؛ این سرمایه‌گذاری می‌تواند صرفا ایتالیایی و نیز به صورت همکاری با شرکای ایرانی باشد.

باتوجه به توسعه فازهای ۲ و ۳ بندر شهید رجایی و توسعه بندر چابهار، ایجاد کریدور جدید شرق ایران از بندر چابهار به شمال کشور در حال ایجاد است که پاکستان و افغانستان را می‌تواند پوشش دهد.

محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر

اگر شرکت‌های ایتالیایی می‌خواهند در زمینه اجرای اسکله‌های فاز ۳ توسعه بندر شهید رجایی با ایران همکاری کنند، باید حتما با تکمیل اسناد مناقصه، در مناقصه بین‌المللی و رقابتی این پروژه حاضر شوند. ما از پیشنهاد یک میلیارد دلاری یک شرکت ایتالیایی در زمینه ساخت آزادراه کنارگذر بندر شهید رجایی با رعایت کامل مواد قانونی استقبال می‌کنیم.

روابط عمومی اداره بندر امیرآباد

سومین جلسه مشترك مديران اجرايي منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با كارگزاران دريايي و بندري فعال این منطقه در سالجاری برگزار شد.

محمد‌مهدی بنچاری سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر

دو دستگاه جرثقیل دروازه ای محوطه ای (جابه جا ومنظم کننده ردیف های کانتینری) جدید به ناوگان عملیاتی بندر بوشهر افزوده شد.

 سازمان بنادر و دریانوردی

۱۰۷ میلیون و ۳۴۰ هزار تن کالا در بنادر کشور طی ۱۰ ماه نخست سال تخلیه و بارگیری شد.

نظر شما