شناسهٔ خبر: 18156 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

میریان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

همکاری شرکت عمران شهرهای جدید و ایتالیا در توسعه خطوط ریلی/ تمایل فراوان ایتالیا‌یی‌ها در ساخت شهرهای جدید

محمود میریان عضو هیأت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از تمایل فراوان دولت و سرمایه‌گذاران ایتالیایی برای ساخت شهرهای جدید در ایران خبر داد و گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده، قرار است همکاری ما در بخش ساخت خطوط ریلی و واحدهای مسکونی آغاز شود.

سید محمود میریان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره جلسه امروز خود با هیات اقتصادی ایتالیا در وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: این جلسه با حضور وزیر امور زیرساخت‌ها و حمل و نقل ایتالیا، سفیر این کشور در ایران، و سایر معاونان وی با محوریت بررسی و چگونگی همکاری دوجانبه در ساخت و توسعه شهرهای جدید برگزار شد.

میریان با تأکید براینکه تمایل این کشور اروپایی برای ساخت شهرهای جدید در ایران بسیار چشمگیر است گفت: براساس این جلسه شرکت عمران شهرهای جدید متعهد به ارائه گزارش‌ها و جزییات پروژه‌های در اولویت برای ساخت خطوط ریلی و ساخت واحدهای مسکونی به کشور مقابل شد تا پس از بررسی‌های انجام شده از سوی ایتالیا تفاهم‌نامه و قراردادهای لازم در جلسه بعدی امضا شود.

وی شهرهای جدید بهارستان، مجلسی، فولادشهر، پردیس، سهند و صدرا را اولویت‌های شرکت مادر برای ساخت خطوط ریلی اعلام کرد و گفت: هدف اصلی ما تسهیل در امر دسترسی ساکنان به شهر و اتصال آن به شهر مادر خواهد بود.

عضو هیأت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌ها؛ اعم از پروژه‌های بزرگ بیمارستانی، مسکونی و پروژه‌های بزرگ خدماتی، رفاهی و تفریحی را موارد مورد توجه این هیات اقتصادی خواند و گفت:ساخت کامل یک فاز از شهرهای جدیدی که در برنامه‌های آتی شرکت مادر قرار دارد نیز یکی از موارد بسیار قابل توجه این هیأت بود و شهر جدید تیس در استان سیستان و بلوچستان در اولویت این امر قرار دارد.

میریان اضافه کرد: درحال حاضر بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید از سوی بخش داخلی انجام می‌شود ولی از آنجا که تنوع سرمایه‌گذاری در این شهرها بسیار زیاد است استقبال چشمگیری از سوی کشورهای خارجی از جمله مالزی، چین، ترکیه و سایر کشورهای اروپایی در این حوزه به عمل آمده که عمده آنها از پروژه‌های حمل و نقلی و ساخت واحدهای مسکونی به شمار می‌رود.

وی با تأکید براینکه این بسترهای سرمایه‌گذاری زمینه‌ساز ساخت و ساز در شهرهای جدید بوده و در نهایت منجر به خروج این مناطق از رکود می‌شود گفت: در عین حال مناطق صنعتی در شهرهای جدید از زمینه‌های دیگری هستند که در هر شهر فضایی برای آن ایجاد شده که می‌تواند هزینه‌های خدمات شهر و حتی پیرامون آن را تأمین کند. این فضاها همچنین می‌تواند زمینه اشتغال ساکنان همزمان با سکونتشان در این شهرها را فراهم سازد.

نظر شما