شناسهٔ خبر: 18158 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با دهه فجر؛

بهره‌برداری از ۲۷ پروژه راه و مسكن در شرق گلستان

جاده به مناسبت دهه مبارك فجر و جشن‌هاي پيروزي انقلاب، ۲۷ پروژه عمراني بخش راه و مسكن شهرستان‌هاي گنبدكاووس، مينودشت، گاليكش و مراوه تپه در شرق استان گلستان با حضور استاندار و شماري از مسوولان استاني و شهرستاني به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، اين پروژه‌ها شامل بهره‌برداري از ۱۴پروژه در گنبدكاووس، هفت پروژه در مينودشت و گاليكش و شش پروژه درمراوه تپه مي‌شود.

بيش از ۴۵ كيلومتر روكش آسفالت و يكهزار و ۵۲۰ كيلومتر خط‌كشي راه‌هاي اصلي، فرعي و روستايي همچون روكش آسفالت محور گرگان- آق قلا- اينچه برون، گنبد – آزادشهر، نصب ۶۴۶ تابلوي اطلاعاتي، ۳۵ كيلومتر حفاظ گاردريل و بلوك مفصلي، اجراي سامانه مديريت نگهداري پل BMF))، ارتقاي سامانه تلفن گوياي ۱۴۱ و ۶۴ واحد مسكن مهر از جمله پروژه‌هاي بخش راه و مسكن شهرستان گنبدكاووس بوده كه با اعتباري حدود ۲۲۳ميليارد ريال به بهره‌برداري رسيدند.

۱۸۵ واحد خودمالكي و دولتي مسكن مهر و  چهار پروژه آسفالت و روكش آسفالت و مقاوم سازي پل از پروژه‌هاي بهره‌برداري شده با اعتبار ۱۳۶ ميليارد ريال در شهرستان‌هاي مينودشت و گاليكش به شمار مي‌روند.

در شهرستان مراوه تپه نيز، از شش پروژه عمراني با اعتباري بيش از ۱۸ ميليارد ريال بهره‌برداري بعمل آمد كه شامل ايمن‌سازي و بهسازي محور قازانقايه، احداث انبار شن و نمك و آشيانه ماشين آلات راهدارخانه گليداغ، احداث سه دستگاه پل و يك دستگاه آبرو و اجراي آسفالت گرم درمحور گوگدره – پست دره مي‌شود.

اداره كل راه و شهرسازي گلستان داراي ۱۲ اداره و دو نمايندگي در سطح شهرستان‌هاي استان است.

استان گلستان بالغ بر پنج هزار كيلومتر از راه‌هاي كشور را تحت پوشش استحفاظي خود دارد كه بيش از يكهزار و ۸۰۰  كيلومتر از آنها در شرق استان واقع شده‌اند.

نظر شما