شناسهٔ خبر: 18174 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهمترین اخبار استانی در هفته‌ای که گذشت

افتتاح همزمان ۱۳۸ طرح عمرانی در ۷ استان کشور/ بهره‌برداری از بزرگراه برازجان -گناوه -دیلم در بوشهر/ حذف برخی شروط‌ مسکن‌مهر بدون متقاضی/ آغاز به کار یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در خراسان‌رضوی/ نقش حمل ونقل گلستان در اقتصاد استان

افتتاح قطعه تکمیلی آزاد راه همدان ساوه - همدان افتتاح همزمان ۱۳۸ طرح عمرانی در هفت استان کشور از طریق ویدیو کنفرانس از جمله در گیلان ، اصفهان و بوشهر، امید به حل مشکل مسکن مهر بدون متقاضی چند استان‌کشور ،بهره‌برداری از ۴پروژه عمرانی در فیرزکوه و افتتاح بزرگراه برازجان-گناوه -دیلم و نقش حمل ونقل گلستان در اقتصاد استان از جمله مهم‌ترین اخبار استانی در هفته گذشته‌ است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شرح زیر است:

نام استان‌ها

   مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

پروژه‌های استانی

هفته گذشته ۷ استان کشور  شاهد بهره‌برداری از ۱۳۸ طرح مربوط به وعده‌های رئیس‌جمهوری در سفرهای استانی بودند. این طرح‌ها از طریق ویدئو کنفرانس و با سخنرانی رئیس جمهوری مورد بهره‌برداری قرار گرفتند. استان‌های گیلان، اصفهان و بوشهر از جمله استان‌هایی هستند که شاهد افتتاح ۳پروژه عمرانی در محورهای مواصلاتی خود بوده‌اند.

بوشهر مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان بوشهر از افتتاح بزرگراه برازجان-گناوه -دیلم توسط رئیس‌جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس خبر داد. در این پروژه همزمان به مناسبت دهه مبارک فجر ۱۳۸ طرح عمرانی به صورت ویدیو کنفرانس در هفت استان کشور به بهر‌برداری می‌رسد که یکی از آنها در حوزه راه و در استان بوشهر واقع است.
خوزستان

مدیرمسکن اداره‌کل راه وشهرسازی استان خوزستان با اشاره به مصوبه اخیر دولت درباره مسکن مهر گفت: امیدواریم با اجرای این مصوبه مشکل مسکن‌مهر دوشهر جدید رامین و شیرین‌شهر استان که حدود ۱۵هزار واحد است ، برطرف شود.

مازندران مدير راهداری استان مازندران با اشاره به این نکته که راهداری نوروزی از اسفند ماه آغاز می‌شود، گفت: قطعا محورهایی که ترافیک ملی دارند نیاز به ۴خطه شدن دارند و شماری از این محورها در استان در دست تبدیل هستند.
تهران

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از اخذ و تحویل ۴ هزار و ۶۳۴ هکتار از اراضی ملی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای تعیین تکلیف اراضی ملی در استان تهران با تشکیل کارگروه مشترک بین اداره‌های کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی در بهمن امسال تهران خبر داد.

سرپرست اداره راه‌و شهرسازی شهرستان فیروزکوه از افتتاح ۴ پروژه عمرانی خبر داد.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: مسئولان راه و شهرسازی استان قزوین به دنبال مکان مناسبی برای ساخت بیمارستان‌های جدید و تبدیل بیمارستان‌های قدیمی به فضاهای شهری هستند.

بارش قابل ملاحظه برف و کولاک شدید که در برخی از مناطق به ۷۰ سانتی متر می‌رسد، راه ۱۰۰ روستا در الموت را مسدود کرده‌است.

خراسان‌رضوی

همزمان با ایام مبارک دهه فجر ۴۸۱۷ واحد مسکونی در خراسان رضوی توسط رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید و در آینده‌ای نزدیک بقیه واحدهای مسکن مهر استان نیز به پایان خواهد رسید.

مدير عامل سازمان ملی زمين و مسكن گفت: يگان حفاظت سازمان ملی زمين و مسكن تا پايان فروردين در همه اداره‌های كل راه و شهرسازی آغاز به كار می‌كند.

کردستان

مدیر راهداری کردستان گفت: در طول چند روز اخیر حدود ۲۰۰ روستای مسدود بر اثر بارش شدید برف داشتیم که بعدازظهر به حدود ۶۰ روستا رسید. یعنی ۱۴۰ روستا بازگشایی شد و سعی ما این است که تا ظهر امروز این ۶۰ روستا هم بازگشایی شوند.

همدان

آزاد راه همدان – ساوه موسوم به آزاد راه کربلا به دستور ریاست جمهوری توسط استاندار همدان به صورت ویدیو کنفرانس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

اصفهان

پروژه احداث باند دوم نایین ـ انارک یا جاده طریق‌الرضا از سوی رییس جمهوری و اعضای هیات دولت و با حضور استاندار و جمعی از مسئولان اصفهان در محل پروژه به صورت ویدیو کنفرانس، همزمان با دهه فجر افتتاح شد.

کرمان

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: پس از بهسازی داخلی فرودگاه‌های کرمان، در مرحله دوم بخشی از مرمت بیرونی نیز پایان یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان از برگزاری دوره آموزشی برای روسای شهرستان‌ها در حوزه آشنایی با قانون زمین شهری، عرضه مسکن و املاک و سایر موضوعات مرتبط خبر داد.

گیلان

مدیرکل اداره راه وشهرسازی استان گیلان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی، مصوبه اخیر دولت درباره حذف برخی از شرایط چهارگانه مسکن مهر، راهکاری عقلانی است گفت: ماندن در وضعیت فعلی نه تنها به صلاح نیست که به رکود مسکن دامن می‌زند.

بهره‌برداری از محور سراوان -سنگر- سیاهکل در گیلان با اعتبار ۳۸۰میلیارد ریال/ کاهش ۳۰ کیلومتری مسیر رشت -لاهیجان

قم

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: تمامی واحدهای مسکن مهر استان به افراد واجد شرایط ثبت نام شده تعلق دارد.

لارستان

بلوار خیر ساز ورودی هرمود همزمان با دهه فجر با حضور مسئولان لارستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

آذربایجان شرقی

مدیرعامل شهر جدید سهند ضمن اعلام افتتاح سه هزار و ۲۵۰ واحد مسکن مهر این شهر در دهه فجر سال جاری بیان کرد: عملیات ساخت آزادراه تبریز- سهند نیز تا پایان سال ۹۵ به اتمام خواهد رسید.

گلستان

مديركل راه و شهرسازي گلستان با اشاره به نقش و اهميت بخش حمل و نقل درتوسعه اقتصادي اجتماعي استان، گفت: تنها در سايه تعامل و همكاري بيش از پيش است كه موضوع حمل و نقل در سطوح مختلف استان بازتاب بيشتري پيدا مي كند.

 

نظر شما