شناسهٔ خبر: 18181 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه آهن جنوبشرق (زاهدان) خبرداد:

افتتاح ۵ مخزن بزرگ گاز مایع در ایستگاه راه‌آهن چیگولی زاهدان

راه آهن گرگان- اینچه برون ۵ مخزن بزرگ گاز مایع در ایستگاه راه‌آهن چیگولی زاهدان با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل شركت پرسی ایران گاز، فرماندار زاهدان و مسئولان لشگری و كشوری استان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران٬ سید مصطفی داودی مدیركل راه آهن جنوبشرق (زاهدان) با اشاره به افتتاح ۵ مخزن بزرگ ذخیره سازی گاز مایع در ایستگاه راه آهن چیگولی زاهدان، گفت: راه آهن زاهدان با همكاری شركت پرسی ایران گاز در سال ۹۱ اقدام به احداث خط فرعی ریلی جهت حمل گاز مایع و توزیع آن در شهر زاهدان كرد.

وی افزود: این خط فرعی به طول ۵۰۰ متر با همكاری شركت پرسی ایران گاز كه زیر سازی آن را شروع و راه آهن زاهدان كه مسئولیت روسازی آن را بر عهده گرفت، شروع شد و هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال را در برداشته است.

داودی با بیان این مطلب كه در فاز دوم این پروژه در جهت حمل بار و توزیع آن در شهر مخازنی بایستی احداث می شد، اظهار داشت: شركت پرسی ایران گاز در همین راستا اقدام به ساخت ۵ مخزن گاز مایع با ظرفیت ۱۰۰ تن كرد كه هزینه ساخت آنها ۵۰ میلیارد ریال بوده است.

وی بیان كرد: راه آهن زاهدان در بخش های مختلف همكاری لازم را به شركت پرسی گاز كرده بطوریكه در زمینه بالاست و ماشین آلات راهسازی كمك های فراوان داشته است.

داودی خاطر نشان كرد: از طریق این خط فرعی گاز مایع به مخازن تزریق شده و از طریق مخازن گاز مایع در شهر زاهدان توزیع می شود كه مهمترین مزیت این موضوع شبكه گاز رسانی از جاده به ریل بوده است و ما از ین به بعد گاز را از طریق ریل به سراسر استان توزیع خواهیم كرد.

وی یادآور شد؛ قبل از این موضوع گاز از طریق جاده از طریق كشنده ها به استان حمل می شد كه خوشبختانه با احداث خط فرعی سهم از آن ریل می‌شود.

نظر شما