شناسهٔ خبر: 18206 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در راهپیمایی ۲۲ بهمن مطرح کرد:

راهپیمایی ۲۲ بهمن؛ خیزش ایران‌شهری مردم است/ حمل و نقل درخور شهروندان ایران می‌سازیم/ مشارکت حداکثری مردم در انتخابات استفاده از فرصت‌های ممکن است/ به دشمن می‌گوییم که ایران مرکز تعادل منطقه و خلیج فارس است

عباس آخوندي وزیر راه و شهرسازی با حضور در راهپیمایی پرشور مردم در ۲۲ بهمن گفت: در همه حوزه‌های حمل و نقل تمام تلاشم را خواهم کرد تا سیستم حمل و نقلی درخور ملت ایران ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و پاسخ به پرسشی درباره شور انقلابی مردم در این روز گفت: من این راهپیمایی را نماد شور ایران‌شهری مردم می دانم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با ایجاد فضای جدید بین‌الملل نسبت به ایران ما در همه حوزه‌ها اعم از حمل و نقل، ساختمان، نفت، صنعت، اقتصاد و سایر بخش ها و حوزه ها بتوانیم جایگاه قابل قبولی برای کشور ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه تمام تلاشم را خواهم کرد تا در همه شقوق حمل و نقل اعم از هوایی، ریلی، جاده ای و دریایی سیستمی در خور ملت ایران ایجاد کنیم گفت: سالهاست ملت ما درگیر تحریم های ظالمانه در خصوص سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف حمل و نقل هستند و ما می خواهیم در این مدت باقیمانده گام های بلندی برداریم.

آخوندی تصریح کرد: ما در همین مدت کوتاه از اجرای برجام گام‌های بلندی برداشتیم و به زودی پای همه شرکتهای معتبر بین‌المللی به ایران باز می‌شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، ایران در بخش‌های حمل و نقل رقابت خود را با شرکت های مهم منطقه آغاز خواهد کرد و مجددا به جایگاه اصلی خود در خاورمیانه دست خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ما مرکز امنیت و تعادل منطقه هستیم، ادامه داد: ما بعد از ۳۷ سال از انقلاب توانسته‌ایم با تکیه بر دانش بومی روی پای خود بایستیم و با استفاده از این دانش در جهت امنیت و توسعه منطقه گام برمی داریم. ما ثابت کرده‌ایم که توانایی انجام امور خود را داریم و به هیچ کشوری وابسته نیستیم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سئوالی در خصوص فضای انتخاباتی کشور گفت: با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باید از بین فرصت‌های موجود بهترین‌ها را انتخاب کنیم و با ایجاد امکان رقابت حداکثری بهره فراوانی ببریم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید در پایان با تبریک فرا رسیدن سالروز ۲۲ بهمن بر لزوم حفظ یکپارچگی مردم تاکید و بیان کرد: ما هر ساله در این روز شاهد خیزش ایران‌شهری مردم هستیم که نشان دهنده این نکته است که همواره بر اعتقادات خود پایبندیم و بر حفظ و پاسداشت جمهوری اسلامی هم نظریم.

وی پیام حضور مردم در این روز به دشمن را حفظ وحدت دانست و ادامه داد: ما در این روز به دشمن می‌گوییم که ایران مرکز تعادل منطقه و خلیج فارس است و حضور مردم در این روز به دشمنان اقتدار مردم ایران را نشان می‌دهد.

نظر شما