شناسهٔ خبر: 18242 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

بابک احمدی در گفتگو با پایگاه خبری مطرح کرد:

مذاکره ای با روس‌ها برای خرید ۵۰۰۰ واگن نداشته‌ایم/ ظرفیت تولید داخل با اعطای تسهیلات چندبرابر می‌شود/ تولید واگن باری در کشور ادامه دارد

بابک احمدی معاون ناوگان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ضمن رد خبر خرید ۵۰۰۰ واگن از روسیه گفت: راه‌آهن جمهوری ایران هیچ گونه مذاکره‌ای با شرکت اورال‌واگن‌زاود روسیه نداشته است.

بابک احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تکذیب خبر منتشر شده در برخی رسانه‌های داخلی به نقل از رسانه‌های روسی درباره خرید ۵۰۰۰ دستگاه واگن باری از روسیه گفت: این خبر قویا تکذیب می‌شود. شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با شرکت اورال‌واگن‌زاود هیچ مذاکره‌ای نداشته و اصل این خبر از مبنا کذب است.

وی یادآور شد: مراتب اعتراض خود را طی مکاتبه‌ای به شرکت دولتی روسی بابت ادعای فروش این تعداد واگن به ایران و درج این خبر کذب اعلام خواهیم کرد.

معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران با یادآوری اینکه همواره به دنبال تأمین مالی برای تکمیل ظرفیت تولید واگن در داخل کشور هستیم٬ گفت: جالب اینجاست که با شرکت اورال حتی در خصوص تأمین مالی ساخت مشارکتی واگن نیز هیچ‌گونه مذاکره‌ای نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه همکاری‌ها برای تأمین مالی تولید واگن به گونه‌ای است که این تولید با تأمین مالی بانک‌های خارجی به صورت مشترک با شرکت‌های واگن‌ساز خارجی انجام می‌شود٬ اضافه کرد: اولویت اصلی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران حمایت از تولید داخلی است.

این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: تولید واگن باری در کشور ادامه دارد و ظرفیت تولید داخلی با اعطای تسهیلات در نظر گرفته شده چندبرابر خواهد شد.

به نوشته روزنامه کومرسانت، ونش اکونوم بانک، بانک دولتی توسعه روسیه برای پوشش هزینه‌ها به اورال‌واگن‌زاود یک وام ۱۱.۲ میلیارد روبلی (۱۴۰ میلیون دلاری) اختصاص خواهد داد که منبع این خبر، یکی از رسانه‌های روسی است و مدعی شده بود ایران ۵ هزار دستگاه واگن باری از کشور روسیه در قالب لیزینگ خریداری کرده است که با توضیحات معاون ناوگان شرکت راه‌آهن این خبر تکذیب شد./

نظر شما