شناسهٔ خبر: 18299 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری تاکنون؛

رشد ۱۲ درصدی تخلیه انواع کالا در بندر امیرآباد

بندر امیرآباد از ابتدای سال جاری تاکنون تخلیه انواع کالاهای غیرنفتی در بندر امیرآباد ۱۲ درصد رشد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی بندر امیرآباد، مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان و ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۱۴۴ تن انواع کالا در بندر امیرآباد تخلیه و بارگیری شد.

 علی خدمتگزار در ادامه افزود: از این میزان ۲ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۹۰۵ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۹۵ هزار ۲۳۹ تن مربوط به کالاهای نفتی است.

وی با اشاره به رشد تخلیه کالاهای غیرنفتی گفت: از ابتدای سال تاکنون میزان یک میلیون و ۶۲۸ هزار و ۵۰۳ تن کالاهای غیرنفتی با رشد ۱۲ درصدی در این بندر تخلیه شد.

خدمتگزار با اشاره به رشد چشمگیر تخلیه و بارگیری مواد نفتی در بندر امیرآباد گفت: در مدت مشابه سال گذشته میزان ۳۳ هزار و ۸۰۱ تن انواع کالای نفتی در بندر امیرآباد تخلیه و بارگیری شد که با رشد ۱۸۳ درصدی در سال جاری به ۹۵ هزار ۲۳۹ تن رسید.

وی با اشاره به بهره مندی بندر امیرآباد از شقوق مختلف حمل و نقل چند وجهی افزود: کالاهای تخیه و بارگیری شده در این بندر توسط ۱۲۲ هزار و ۸۱۴ دستگاه کامیون و ۳۶۶ دستگاه واگن به اقصی نقاط کشور ارسال و یا به سایر کشورهای همسایه ترانزیت شدند.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد همچنین در ادامه به حجم عملیات مواد نفتی در بندر نکا از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و گفت: در این مدت میزان ۱۰۵ هزار و ۱۱۰ تن انواع مشتقات نفتی در تنها پایانه نفتی شمال کشور تخلیه و بارگیری شد.

وی در پایان از تخلیه و بارگیری ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۲۵۴ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر امیرآباد و نکا خبر داد.

نظر شما