شناسهٔ خبر: 18344 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سیستان و بلوچستان برگزار شد:

جلسه کارگروه مخاطرات زلزله، لرزش لایه های زمین و ابنیه ساختمان و شهرسازی

مسعود مالکی جلسه کارگروه مخاطرات زلزله، لرزش لایه های زمین و ابنیه ساختمان و شهرسازی در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، صبح امروز مورخ ۹۴/۱۱/۲۶ جلسه کارگروه مخاطرات زلزله، لرزش لایه های زمین و ابنیه ساختمان و شهرسازی در محل اداره کل راه و شهرسازی به ریاست مسعود مالکی تشکیل شد.

هدف از تشکیل این جلسه معرفی دبیرخانه جدید کارگروه مخاطرات زلزله، جمع بندی پیشنهادات در رابطه با تقویم زمانبندی جلسات کارگروه در سال ۹۵، بحث و بررسی در خصوص ترکیب اعضاء، شرح مختصری از فعالیتهای گذشته کارگروه و پیگیری مصوبات صورتجلسه های قبلی بود.

مالکی مدیرکل راه و شهرسازی استان در ابتداء جلسه ضمن عرض خیر مقدم به اعضاء گفت: زلزله پدیده ای است که ما خود را باید آماده کنیم و ساخت و ساز ها باید طوری باشد که کمترین خسارات و تلفات را داشته باشد، در چندین شهر استان کارهای مطالعاتی ژئو تکنیک آن را انجام دادیم جهت ساخت و سازها که روی گسل های زلزله باشد یا نه بسیار مهم و حیاتی است که باید در این کارگروه ها بصورت علمی و مهندسی کار و اجرایی شود.

وی افزود: در خصوص این کارگروه ادارات و سازمان ها با حضور مدیر دستگاه یا یک کارشناس مطلع بصورت فعال حضور داشته باشند.

دیگر اعضاء هم نظرات و پیشنهاداتی ارائه دادند از جمله نحوه تشکیل جلسات بصورت ماهانه یا فصلی، تشکیل کارگروه در دو جهت: بصورت مطالعات علمی و عوامل اجرایی، در مناطقی که گسل وجود دارد ساخت و ساز نباشد و در صورت ساخت جزء فضاهای سبز و دیگر مکان های غیرتجمعی باشد و یا تمهیدات فنی در خصوص مقاوم سازی سازه ها لحاظ شود.

در این جلسه مصوب شد، برای اختصاص بودجه طرح های تحقیقاتی، نامه ای به استانداری نوشته و پیشنهادات مطرح شود و همکاری شهرداری ها و دهیاری ها با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان نظام مهندسی جهت صدور پروانه ساخت و ساز برای نظارت مهندسین و ایجاد استانداردهای لازم تصویب شد.

نظر شما