شناسهٔ خبر: 18347 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

اقتصاد مقاومتی باید به یک جریان جوهری تبدیل شود

حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی باید به طور اساسی در جوهره تمام اقداماتی که انجام می‌شود، مد نظر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی‌فر با ذکر مثالی در این رابطه گفت: اغلب شهرداری‌ها تعدادی سازمان زیر مجموعه دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به سازمان‌های آرامستان‌ها، عمران و شهرسازی و زیباسازی و دیگر سازمان‌ها اشاره کرد که برخی از این سازمان‌ها جنبه فرابخشی دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص اهمیت سازمان زیباسازی افزود: برای نمونه این سازمان حوزه‌ای است که نمی‌تواند هم عرض سایر بخش‌ها باشد، نباید اقدامات در حوزه‌های دیگر انجام شده و پس از آن اقدامات جداگانه‌ای برای زیباسازی آن انجام شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی باید به یک جریان جوهری تبدیل شود، گفت: نمی‌توان برنامه‌های متعددی تهیه و در موازات آن برنامه‌هایی برای اقتصاد مقاومتی تدوین کرد بلکه موضوع اقتصاد مقاومتی باید به طور اساسی در جوهره تمام اقداماتی که انجام می‌شود، قرار ‌گیرد.

وی با اشاره به کارگروه‌هایی که در مجموعه شورای توسعه و برنامه ریزی استان فعالیت می‌کنند، گفت: باید از ظرفیت این کارگروه‌ها بهره برده و با تسلط بر روی شرح وظایف محوله تصمیمات مورد نیاز اخذ شود تا از ایجاد نهادهای جدید و موازی هم پرهیز شود.

مانی فر در این راستا ادامه داد: در بیشتر کارگروه‌ها دستور کار تنها به چیزهایی که مردم مطالبه می‌کنند ختم شده و آنچنان که باید و شاید به موضوعات کیفی پرداخته نمی‌شود.

مانی‌فر یادآور شد: در صورت نیاز می توان در راستای برنامه‌های جدید شرح وظایف دیگری موازی با اهداف هر کارگروه تدوین کرده و بدین ترتیب مبانی مختلف پس از بررسی و کارشناسی به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارایه شود.

دبیر کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان با تاکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: هر کارگروه باید اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک اصل در کلیه برنامه‌ها و تصمیمات خود وارد کرده و ملاک عمل قرار دهد.

این مسئول با اشاره به داشتن برنامه استراتژیک، پیشنهاد کرد: دست کم باید مکلف باشیم برای حرکت‌ها و اقدامات کوتاه‌مدت و ضربتی تعدادی موضوع و پروژه را برای سال ۹۵ تصویب و نسبت به انجام آن اقدام کنیم به طوری که موضوع اقتصاد مقاومتی در جوهره آن دیده شود.

مانی فر با اشاره به اقداماتی که در حوزه راه و شهرسازی می‌توان انجام داد عنوان کرد: برای نمونه می‌توان با پیش‌بینی اتاقک تصفیه فاضلاب خانگی برای یک تعداد محدودی واحد مسکونی این امکان را فراهم کرد که این خانه‌ها برای آبیاری باغچه و یا شستن خودروی خود از این آب تصفیه شده استفاده کنند.

نظر شما