شناسهٔ خبر: 18361 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شورايعالی شهرسازی و معماری ايران صورت گرفت:

تصويب بازنگری طرح توسعه و عمران جامع شهر ميناب در استان هرمزگان

میناب سرپرست معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: طرح بازنگری توسعه و عمران جامع شهر ميناب در شورايعالي شهرسازي و معماري ايران تصويب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی سرپرست معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان افزود:

با اتمام افق طرح توسعه و عمران جامع شهر ميناب در سال ۱۳۹۰، قرارداد بازنگري طرح جامع اين شهر خرداد ۹۱ با مهندسين مشاور ذيصلاح منعقد شد و پس از تأييد در كارگروه تخصصی امور زیر بنایی و شهرسازی و نيز تصويب در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان و دبيرخانه شورايعالي شهرسازي و معماري ايران طی روزهای گذشته از طرف وزارت راه و شهرسازي كشور به استان هرمزگان ابلاغ شد.

وی به اهمیت ميناب به عنوان دومين شهر بزرگ و پرجمعيت استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: مطابق با طرح هاي بالادست از جمله طرح ناحيه بندرعباس، شهر ميناب به عنوان مركز منظومه ارائه دهنده خدمات برتر به روستاهاي اقماري است كه بطور روزانه خدمات خود را از اين شهر دريافت مي كنند.

گورانی گفت: اين طرح ضمن بررسي مسائل و معضلات بوجود آمده در طرح هاي پيشين و در جهت رفع مشكلات موجود، ضوابط اجرايي، جهات توسعه شهر و همچنين توزيع كاربري ها جهت برنامه ريزي و نحوه صحيح استفاده از اراضي جهت مديريت شهري و رسيدن به توسعه پايدار را ارائه مي دهد.

به گفته وی، اين طرح مي تواند افق روشني را پيش روي مديريت شهري و همچنين برنامه ريزي جهت ساماندهي سكونتي شهر ارائه نمايد.

سرپرست معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین افزود: مساحت محدوده شهر در طرح قبلي برابر با دو هزار و ۲۸۹ هکتار بود که در طرح فعلی به ۷/۲۹۶۴ هکتار افزايش یافته است. همچنین مساحت حريم در طرح پيشين برابر با ۱۶۸۶۳ هکتار بوده که به ۹/۱۳۹۳۵ هکتار كاهش یافته است.

نظر شما