شناسهٔ خبر: 18379 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

آزمون ورود به حرفه مهندسان با حضور دو هزار و ۶۶۵ داوطلب در قم برگزار می‌شود

آزمون مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم از برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان، حرفه کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی در روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه با حضور دو هزار و ۶۶۵ داوطلب همزمان با سراسر کشور در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، محمدرضا فرج گفت: در راستای اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی در رشته‌های عمران، معماری، مکانیک، شهرسازی، برق، نقشه‌برداری و ترافیک، همزمان با سراسر کشور در روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در این آزمون افزود: در مجموع  دو هزار و ۶۶۵ نفر در این آزمون ثبت نام کردند که از این تعداد دو هزار و ۵۹۲ نفر در مقطع کار‌شناسی، ۴۹ نفر در مقطع کاردانی و ۲۴ نفر نیز از معماران تجربی هستند.

فرج افزود: برای قبول شدگان در این آزمون پس از تکمیل مدارک مورد نیاز، پروانه اشتغال به کار صادر می‌شود و این افراد می‌توانند فعالیت رسمی خود را آغاز کنند.

مدیر مسکن وساختمان اداره کل راه و شهرسازی گفت: در رشته عمران دو آزمون محاسبه و نظارت برگزار می‌شود و نحوه برگزاری آزمون در رشته معماری نیز به صورت تستی و تشریحی است و علاوه بر آن در رشته‌های عمران و معماری آزمون اجرا نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آزمون اجرا و  نظارت در رشته‌های عمران و معماری و آزمون رشته‌های نقشه‌برداری، شهرسازی، ترافيك و آزمون حرفه‌ای كاردان‌های فنی ساختمان در رشته‌های معماری، شهرسازی، عمران، مكانيك، برق و نقشه‌برداری در دو نوبت صبح و عصر در روز پنج شنبه ۲۹ بهمن ماه برگزار می‌شود.

فرج افزود: آزمون طراحی معماری و محاسبات عمران و آزمون رشته‌های تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی و همچنین آزمون معماران تجربی استان قم صبح روز جمعه ۳۰ بهمن همزمان با سراسر کشور در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

نظر شما