شناسهٔ خبر: 18395 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم خبر داد:

افزایش ظرفیت ناوگان مسافری دریایی قشم برای طرح نوروزی ۹۵/ پیش‌بینی ۳۵ شناور مسافری و ۳۲ لندینگ کرافت

سیدباقر موسوی مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از برنامه‎‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته به منظور آمادگی واحدهای مختلف این جزیره به منظور اجرای طرح نوروزی سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، سید باقر موسوی طی نشستی، زمان اجرای طرح نوروزی سال ۹۵ را در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین اعلام کرد و از افزایش ظرفیت ناوگان مسافری و حمل خودرو، انجام بازرسی‌های متمرکز و دوره‌ای جهت افزایش ایمنی سفرها و پیشگیری از سوانح دریایی سخن به میان آورد.

وی در همین رابطه بیان کرد: افسران کنترل و بازرسی اداره بنادر قشم بازرسی‌های متمرکزی را از شناوران مسافری و حمل خودرو انجام داده‌اند، همچنین تاکنون از حدود ۴۸۰ فروند قایق تفریحی ساحلی بازرسی صورت گرفته و این بازدیدها تا اوایل اسفند ماه ادامه دارد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم همچنین از آمادگی ۳۵ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۳ هزار و ۹۲۶ صندلی برای طرح نوروزی در مسیرهای دریایی بنادر ذاکری، حقانی و هرمز خبر داد و گفت: ۳۲ فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت ۱۵۰۰ دستگاه خودرو در بنادر پهل و لافت نیز در این طرح مشارکت خواهد داشت که ۴ فروند شناور بیشتر از سال گذشته است.

 موسوی یادآور شد: در وضعیت فعلی که هنوز طرح نوروزی آغاز نشده، ۳۲ فروند شناور با ظرفیت ۳ هزار و ۳۴۴ صندلی در مسیرهای دریایی قشم به بندرعباس و هرمز فعال است.

وی در پایان این نشست از ساماندهی و تجهیز ایمنی شناوران همیار ناجی و نصب آنتن ایستگاه رادیویی در مبادی گردشگری جنگل حرا خبر داد.

نظر شما