شناسهٔ خبر: 18398 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی مزایا و معایب بتن‌غلتکی با حضور نمایندگانی از آلمان

نشست سمینار بتن غلتکی با حضور نمایندگانی از یک شرکت راهسازی آلمانی برای معرفی مزایا و معایب این تکنولوژی در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، معاون ساخت و توسعه راه‌های استان تهران در ابتدای این سمینار ضمن تاکید بر اهمیت آموزش کارکنان و آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا و ضمن خیرمقدم به مسئولان ۲ نسل ازشرکت آلمانی نیسبائو گفت: طی ۵ سال اخیر تکنولوژی‌های روز دنیا مثل ژئوگرید، میکروسرفیسینگ، حفاظ‌های کابلی و غیره در حوزه عمران و ساخت راه‌ها و ایمنی جاده‌ها در این اداره کل به‌کارگیری شده‌است.

شهداد کاوه گفت: بتن غلتکی یک لایه روسازی است که می‌تواند جای بخشی از لایه آسفالتی را بگیرد.

در ادامه شرکت راهیدکو مجری شرکت آلمانی به ارایه گزارش از عملکرد ۵ساله بتن غلتکی در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و سایر پروژه‌های در دست اجرا یا اجرا شده در کشور پرداخت.

بتن غلتکی یا RCC  سال ۱۳۸۹ به طول تقریبی ۶ کیلومتر در محور واوان حد فاصل میدان الغدیر تااتوبان قم اجرا شده است.

از مزایای این روش روسازی، صرفه‌جویی در هزینه اجرا چه به لحاظ مالی و چه زمانی، حفاظت بیشتر از محیط زیست، سرعت اجرا، عمر بالای روسازی و  غیره است، به‌گونه‌ای که کاهش هزینه‌ها در این روش اجرایی بدون احتساب هزینه‌های دوره‌های نگهداری تا ۳۰ درصد کاهش برآوردشده‌است.

نظر شما