شناسهٔ خبر: 18424 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری آزمون حرفه مهندسان، کاردانان و معماران تجربی در گیلان

علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانان فنی ساختمان و تعیین صلاحیت معماران تجربی سال ۱۳۹۴ در استان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی گیلان، علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: این آزمون همزمان با سراسر کشور روزهای پنج شنبه و جمعه مورخ ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه سال جاری در دو نوبت صبح و عصر در دو حوزه رشت و لاهیجان برگزار می‌شود.

خاوری افزود: امسال ۷۳۵۰ نفر از مهندسان، ۱۳۰ نفر کاردان فنی و ۴۷ نفر معمار تجربی در این آزمون ثبت نام کرده‌اند که در حوزه شهرستان رشت تعداد ۴۳۳۵ آقا و تعداد ۱۲۷۲ نفر خانم و در حوزه لاهیجان تعداد ۱۴۵۳ نفر آقا و ۳۴۰ نفر خانم در این آزمون به رقابت می‌پردازند.

خاوری بیان داشت: در این آزمون مهندسانی که سه سال از زمان فارغ التحصیلی آنان گذشته و کاردانانی که پنج سال از زمان دریافت مدرک تحصلیی آن گذشته در هفت رشته عمران، معماری، شهرسازی، مکانیک، ترافیک، برق و نقشه برداری شرکت می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان افزود: مفاد این آزمون مباحث بیست و دو گانه مقررات ملی ساختمان است که مهندسان پس از پذیرفته شدن در این آزمون می‌توانند پروانه اشتغال به کار از اداره کل راه و شهرسازی گیلان دریافت نموده و رسما وارد حرفه مهندسی شوند.

گفتنی است، برای افرادی که در این آزمون ۵۰ درصد نمره حدنصاب را کسب کنند پس از ارایه سوابق حرفهای و مدارک لازم پروانه اشتغال بکار صادر می‌شود.

نظر شما