شناسهٔ خبر: 1843 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در شورايعالي هماهنگي ترابري كشور اعلام شد:

كاهش 19 درصدي در استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي جاده‌اي

شورايعالي هماهنگي ترابري بررسي عملكرد حمل ونقل برون‌شهري در نيمه نخست سال 93 در شورايعالي هماهنگي ترابري كشور نشان داد كه ميزان استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي جاده‌اي در اين مدت نسبت به مدت مشابه در نيمه نخست سال گذشته 19 درصد كاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي این وزارتخانه، در نشست 176 شورايعالي هماهنگي ترابري كشور اعلام شد: در نيمه نخست امسال 88 ميليون نفر و در مدت مشابه سال گذشته 109 ميليون نفر از طريق وسايل حمل ونقل عمومي جاده¬اي برون شهري جا‌به‌جا شده اند كه با توجه به كم نشدن سفرها نشان مي‌دهد كه مسافران در سال 93 از وسايل شخص حمل ونقل بيشتر استفاده كرده‌اند.

همچنين در بخش عملكردحمل ونقل جاده‌اي در حوزه ترانزيت در نيمه امسال 8/6 ميليون تن تزانزيت شده كه نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد 7 درصدي را در وزن كالا‌هاي ترانزيتي از كشور را نشان مي‌دهد.

بنابر اين گزارش در شورايعالي هماهنگي ترابري كشور اعلام شد: در حوزه ريلي در شش ماهه نخست امسال 13.2 ميليون نفر مسافر و 17 ميليون تن كالا از طريق راه‌آهن جا‌به‌جا شده است.

همچنين در بخش حمل ونقل هوايي در مجموع پروازهاي داخلي و خارجي طي نيمه نخست امسال 15 ميليون نفر جا‌به‌جا شده‌اند كه در مقايسه با سال گذشته رشد 16 درصدي را نشان مي‌دهد.

در بخش عملكردحمل ونقل دريايي در نيمه نخست امسال، 8/8 ميليون نفر از طريق شناورهاي دريايي جا‌به‌جا شدند كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 11 درصدي را نشان مي دهد.

بررسي راهكارهاي رفع موانع و روانسازي تردد در مرزهاي زميني از ديگر نكات مورد بررسي در نشست 176 شورايعالي هماهنگي ترابري كشور بود، كه پس از تبادل نظر اعضا تصميمات لازم براي رفع موانع اتخاذ شد./

نظر شما