شناسهٔ خبر: 18438 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

۲۸ بهمن با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام می‌شود؛

بهره‌برداری از فاز نخست اجرای سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور/ تهران-قم-اصفهان و تهران-ساوه محورهای تحت پوشش هستند

دوربین اجرای پروژه نصب سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور از ۱۰ خرداد ۹۴ آغاز شد که روز ۲۸ بهمن فاز نخست اجرای این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ به منظور بهبود شاخص‌های ایمنی در جاده‌های کشور٬ فاز نخست اجرای سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور در راه‌های شریانی کشور شامل محورهای تهران-قم-اصفهان و تهران-ساوه روز پنجشنبه ۲۹ بهمن ماه با حضور دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به بهره‌برداری می‌رسد.

مقرر است در چارچوب این طرح ملی ظرف مدت ۳ سال ۱۸۸۰ سامانه هوشند ثبت تخلفات عبور و مرور در ۳۴ هزار کیلومتر راه‌های شریانی کشور نصب و بهره‌برداری شود.

اجرای پروسه نصب سامانه‌ها از ۱۰ خرداد ۹۴ آغاز شد و پیش‌بینی آن است که ۶۰۰ سامانه جدید ظرف سال اول در قالب ۷ فاز نصب و راه‌اندازی شود.

روز پنجشنبه در فاز نخست ۷۲ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور فعال می‌شود. فاز دوم سال نخست اجرای پروژه در محورهای تهران-کرج-قزوین-زنجان-تبریز٬ آزادراه و محور قدیم قزوین-رشت٬ اهر-تبریز٬ آزادراه شهید کسایی دنبال می‌شود که هم اکنون مکان‌یابی و محل نصب دوربین‌های ثبت تخلف انجام و وارد فاز عملیاتی شده‌است. پیش‌بینی می‌شود ۱۰۶ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور این محورها نیز تا پایان اسفندماه ۹۴ مورد بهره‌برداری قرار گیرند. به عبارت دیگر تا پایان امسال در مجموع فاز یک و فاز دو ۱۸۰ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور به ۴۰۰ سامانه فعلی اضافه می‌شود.

قرار است ۴۲۰ سامانه دیگر نیز در قالب فازهای ۳ ٬ ۴ ٬ ۵ ٬ ۶ و ۷ سال نخست از فروردین تا خرداد ۹۵ نصب و راه‌اندازی ‌شوند./

نظر شما