شناسهٔ خبر: 18446 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صبح امروز صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی خروجی دوم بندر بوشهر/ تحول در استفاده از جذابیت‌های گردشگری با اجرای خروجی دوم بندر بوشهر

افتتاح در آیینی با حضور استاندار و معاون عمرانی استانداری بوشهر و مديركل راه و شهرسازي استان بوشهر عملیات اجرایی خروجی دوم بندر بوشهر آغاز شد، این در حالیست که به گفته استاندار بوشهر با اجرای پروژه خروجی دوم بندر بوشهر، علاوه بر تسهیل در عبور و مرور، تحولی اساسی در استفاده از جذابیت‌های گردشگری بوشهر ایجاد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان بوشهر، در این آیین عملیات اجرایی دو قطعه از سه قطعه پروژه خروجی بندر بوشهر آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در این آیین گفت: با پیگیری استاندار بوشهر، آرزوی دیرینه مردم بوشهر که جز مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان بوشهر بود محقق شد.

فرزاد رستمی افزود: برای اجرای پروژه خروجی بندر بوشهر که ۲۲ کیلومتر طول دارد ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شد که امسال ۷۰ میلیارد تومان از این اعتبار ابلاغ‌ شده است.

وی بیان کرد: امروز دو قطعه به طول ۸ کیلومتر کلنگ‌زنی شده و تا قبل از پایان سال یک قطعه دیگر از این پروژه کلنگ‌زنی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: وضعیت پروژه به‌صورت چهار خطه است که فعلاً دو خط آن کار خواهد شد.

رستمی بیان کرد: تأمین راه دسترسی دوم به شهر بوشهر، تسهیل در رفت‌وآمد وسایل نقلیه سنگین ورودی به شهر، حذف گره ترافیکی از اهداف اجرای این پروژه بوده است.

وی اضافه کرد: این پروژه در مواقع بحرانی نقش ارزنده‌ای از نظر پدافند غیرعامل خواهد داشت و در ایمنی عبور و مرور هم مؤثر است.

همچنین مصطفی سالاری استاندار بوشهر صبح امروز در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه خروجی دوم بندر بوشهر گفت: امروز با آغاز عملیات اجرایی خروجی دوم بندر بوشهر، یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان بوشهر عملیات می‌شود.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده که ۷۰ میلیارد تومان آن ابلاغ‌ شده است.

استاندار بوشهر گفت: مطالعات طرح به پایان رسیده و مناقصه ۳ قطعه از این طرح نیز انجام و دو پیمانکار هم انتخاب‌ شده که سابقه اجرایی خوبی هم دارند.

سالاری بیان کرد: قطعه دوم و سوم این پروژه که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شده ۸ کیلومتر طول دارد و قطعه سوم به طول حدود ۶ کیلومتر تا قبل از پایان سال آغاز خواهد شد.

وی گفت: این پروژه تقاطع غیر هم‌سطح چغادک را به محور ریگ، گناوه متصل می‌کند ضمن اینکه انتهای پروژه نیز به جزیره عباسک و صدف متصل خواهد شد و برخی قطعات پروژه با رعایت مسائل زیست‌محیطی بر روی آب احداث می‌شود.

استاندار بوشهر افزود: اجرای طرح خروجی دوم بندر بوشهر تحولی اساسی در استفاده از جذابیت‌های گردشگری بوشهر نیز دارد ضمن اینکه بار ترافیک فعلی را به دو ورودی و خروجی بوشهر تقسیم می‌کند.

سالاری بابیان اینکه به پیمانکار تأکید می‌کنیم که این پروژه تا سال آینده به بهره‌برداری برسد، گفت: زمان‌بندی کل پروژه دو ساله است اما همین سه قطعه سال آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی بیان داشت: در اجرای این پروژه مهم، رعایت الزامات زیست‌محیطی صورت گرفته است.

نظر شما