شناسهٔ خبر: 18447 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت:

احداث مگاپورت در منطقه جاسک برای رونق تجارت نفتی/افزایش ظرفیت ناوگان مسافری دریایی قشم برای طرح نوروزی ۹۵/ بندر شهید رجایی در کانون توجه فعالان دریایی و بندری دنیا

بندر بندر شهید رجایی در کانون توجه فعالان دریایی و بندری دنیا٬ احداث مگاپورت در منطقه جاسک برای رونق تجارت نفتی و افزایش ظرفیت ناوگان مسافری دریایی قشم برای طرح نوروزی ۹۵ از مهمترین اخبار حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، مهمترین اخبار حوزه دریایی به شرح زیر است:

سید باقر موسوی مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم

زمان اجرای طرح نوروزی سال ۹۵ را در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین اعلام است و از افزایش ظرفیت ناوگان مسافری و حمل شامل طرح نوروزی می شود.

الکوس میخائیلیدس معاون وزیر حمل و نقل جمهوری قبرس

اکثر ترافیک دریایی در شرق مدیترانه است و قبرس این آمادگی را دارد مدیریت مسیر جابه‌جایی کشتی‌های ایرانی را به عهده گیرد.

علی خدمتگزار مدیر بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد

از ابتدای سال جاری تاکنون میزان و ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۱۴۴ تن انواع کالا در بندر امیرآباد تخلیه و بارگیری شد که تاکنون تخلیه انواع کالاهای غیرنفتی در بندر امیرآباد ۱۲ درصد رشد داشت.

سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

در سالجاری ۱۰۳ طرح مسافری خدماتی در کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اعتبار ۷۶۰ میلیارد تومان مصوب شد که از این تعداد ۲۲ فروند با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان به چرخه حمل و نقل مسافری کشور الحاق شده است.

سازمان بنادر و دریانوردی در راستای حمایت از توسعه گردشگری و مسافرت‌های دریایی به متقاضیان سرمایه‌گذاری از محل وجوه اداره شده وام ارزان قیمت پرداخت می‌کند.

راضی آماده‌سازی شده بندر خلیج فارس، قابل واگذاری به این سرمایه‌گذاران در زمینه‌های بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی‌ها)، ترانزیت، صادرات و واردات فرآورده‌های نفتی است.

سرمایه‌گذاری های خوبی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی توسط بخش خصوصی صورت گرفته است که می‌تواند در افزایش سهم ایران از صنعت بانکرینگ منطقه اثرگذار باشد

مسعود دالمن سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار هرمزگان

طی رایزنی‌های صورت گرفته با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، پیگیر احداث یک مگاپورت در شرق استان هرمزگان با محوریت منطقه آزاد جاسک هستیم تا با سرمایه‌گذاری خارجی در فعالیت‌های مربوط به صادرات، واردات فرآورده‌های نفتی و میعانات گازی توسعه یابد.

محمدعلی اصل سعیدی پور معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان

 هیات کارشناسی آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (JICA) طی دو روز از بنادر شهید رجایی، باهنر، حقانی و نخل ناخدا در استان هرمزگان به عنوان پایتخت دریایی ایران بازدید کردند.

خرید کشتی‌های مسافری و تفریحی ژاپنی جهت فعالیت در مسیر بندرعباس به قشم و هرمز، توسعه ترمینال مسافری دریایی در بندر شهید حقانی و تجهیزات مورد نیاز در خصوص توسعه گردشگری دریایی، تکمیل بندرگاه نخل ناخدا شامل ساخت ترمینال مسافری، حوضچه‌ها، هتل و سایر امکانات رفاهی از دیگر موارد مطرح شده در نشست با ژاپنی‌ها بود.

نظر شما