شناسهٔ خبر: 18457 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عملیات جابجایی مرجان‌ها در طرح توسعه بندر شهید بهشتی

بازدید معصومه ابتکار معاون رییس جمهور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور درسفر به بندر چابهار از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، معصومه ابتکارگفت: برای توسعه بندر یک سری مطالعات زیست محیطی است که باید سازمان بنادر دیانوردی انجام دهد تا ما اطمینان حاصل کنیم همه فعالیتها با الزامات زیست محیطی انجام میشودزیرا برای ما مطالعات" طرح مدیریت زیست محیطی منطقه ای" بسیار مهم است .

وی گفت: در مجموع با توجه به اقدامات موثری که در مورد جابجایی مرجانها توسط سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری شیلات و نظارت سازمان محیط زیست انجام شده، عملکرد بنادرو دریانوردی بسیار رضایت‌بخش است و امیدواریم این فعالیتها و همکاریها مستمر باشد.

وی در مورد اهمیت مرجانها و انتقال آنها به مکان دیگر یادآور شد: مرجانها در تنفس دریاها و دریاها در تولید اکسیژن و جذب دی اکسید کربن که امروزه عامل اصلی مشکلات اقلیمی و گرمایش زمین است نقش موثری دارد، بنابراین باید توجه داشت که در هر گونه توسعه باید کمترین خسارت به محیط زیست وارد شود.

در ادامه سیاوش رضوانی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته گفت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی با ٣٢ پست اسکله به ٨٦ میلیون تن در فاز نهایی خواهد رسید در فاز نخست اقدامات شامل سه ترمینال کانتینری، ترمینال فله و کارگومی باشد که درحال حاضر پروژه ٦٨ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی چابهار افزود: در حال حاضر ١٦٧٧ متر اسکله ساخته شده است که از این میزان یک هزار و ٢٤ متر با عمق منفی ١٦، ٤٥٠ متر تا عمق منفی ١٤ و ١٤٠ متر نیز برای شناورهای خدماتی و ١٣٥ هکتار استحصال اراضی شده است .

وی گفت: با توجه به اهمیت این طرح، رئیس جمهور دو مرحله در سال جاری از این طرح بازدید داشته که این امر جای تقدیر و تشکر از ریاست محترم جمهور و دولت تدبیر و امید است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی چابهار افزود: در حال حاضر سازمان بنادر با توجه به استعلامات از داخل و خارج ازکشور در حال بازگشایی اسناد است.

نظر شما