شناسهٔ خبر: 18493 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قائم مقام وزير راه و شهرسازی خبر داد:

ابلاغ مصوبه تعديل شرايط واحدهای مسكن مهر فاقد متقاضی به استان‌ها/ تکمیل ۷۰۰ هزار واحد مسكن مهر در كمتر از ۲.۵ سال

مهرآبادی در جمع قائم مقام وزير راه و شهرسازي در پروژه مسكن مهر از تعديل شرايط واحدهاي مسكن مهر فاقد متقاضي در كشور خبر داد و گفت: اين مصوبه هيات دولت هفته آينده براي اجرا به استان ها ابلاغ مي‌شود.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "احمد اصغري مهرآبادي" عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح و بهره‌برداري متمركز ۴۸۳۸ واحد مسكن مهر گلستان در گرگان، افزود: استان ها پس از ابلاغ اين مصوبه لازم است فهرست پروژه‌هاي فاقد متقاضي خود را با مشخصات كامل ارائه كرده تا اين واحدها در اختيار متقاضيان واجد شرايط قرار گيرد.

وی ادامه داد: بعد از گذشت سه ماه از ابلاغ اين مصوبه، چنانچه بازهم شاهد واحدهاي فاقد متقاضي در استان ها باشيم، راهكارهاي ديگري براي نهايي كردن پروژه مسكن مهر اتخاذ خواهد شد.

قائم مقام وزير راه و شهرسازي، افزايش سقف تسهيلات مسكن مهر از ۲۵ ميليون تومان به ۳۰ ميليون تومان و افزايش زمان بازپرداخت تسهيلات را از ۱۵ سال به ۲۰ سال از اقدامات اساسي ديگر دولت در اين بخش بيان كرد.

مهرآبادي با بيان اينكه اتمام پروژه‌هاي مسكن مهر تا پايان سال ۹۵ از تاكيدات مقام عالي اين وزارتخانه است، از بانك‌هاي عامل و به ويژه بانك مسكن درخواست كرد كه شرايط دريافت تسهيلات اين واحدها را تسهيل كرده تا با سرعت بخشي به اتمام پروژه‌ها، اين واحدها به موقع به صاحبان آنها تحويل شود.

وي اظهاركرد: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تامين مسكن براي اقشار نيازمند و كم‌درآمد از دغدغه‌هاي اساسي دولت بوده و رويكردهاي مختلفي براي تامين اين نياز اساسي مردم از قبيل فروش اقساطي، اجاره به شرط تمليك، مسكن حمايتي، مسكن اجتماعي و مشاركتي اجرا شده كه مسكن مهر از پروژه‌هاي بزرگ عمراني كشور در اين بخش بوده است.

مهرآبادي با اشاره به اينكه علي رغم تنگناهاي مالي دولت، گام‌هاي ارزنده‌اي در طرح مسكن مهر برداشته شده است، گفت: در دولت تدبير و اميد و در كمتر از ۲.۵ سال نزديك به ۷۰۰ هزار واحد مسكن مهر تكميل شده است.

قائم مقام وزير راه و شهرسازي، برنامه امسال دولت را در مسكن مهر، تكميل ۳۰۰ هزار واحد اعلام كرد و افزود: با بهره‌برداري از واحدهاي امروز در استان گلستان ۲۶۰ هزار واحد عملياتي شده و تا پايان سال جاري تحويل متقاضيان مي‌شود.

وي با اشاره به آماده بودن نزديك به ۸۰ هزار واحد ديگر براي تحويل به متقاضيان، گفت: آماده‌سازي و تحويل يك ميليون و ۶۷۰ هزار واحد مسكن مهر در بيش از يك‌هزار و ۱۰۰ شهر و پوشش بيش از ۲.۵ ميليون نفر از جمعيت كشور بيانگر تلاش دولت و ياري مديران دستگاه‌ها و شركت‌هاي خدمات رسان بوده است.

مهرآبادي گفت: عمليات اجرايي بخشي از پروژه هاي مسكن مهر استان‌ها نيز به دليل مشكلات حقوقي با تاخير آغاز شده كه بعد از نتيجه‌گيري پرونده‌هاي آنها، تكميل و تحويل مردم خواهند شد.

در اين مراسم كه در سايت مسكن مهر سعدآباد (زيتون) گرگان برگزار شد، استاندار گلستان و شماري از مسوولان استان و مردم ساكن در اين سايت نيز حضور داشتند.                                                                                                                                                     

نظر شما