شناسهٔ خبر: 18508 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

آدم‌نژاد در مراسم بهره‌برداری از ۷۴ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور:

رکورد نصب زیرساخت در کشور شکسته شد/ کاهش ۷ کیلومتری سرعت غیرمجاز با نصب دوربین‌های هوشمند/ استقرار ۷۴ سامانه ثبت تخلف سرعت در ۷ ماه

شهرام آدم نژاد معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این‌که سالانه یک میلیون و ۲۴۰ هزار نفر در دنیا بر اثر سوانح جان می‌بازند گفت: در برخی محورها با نصب دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف سرعت برای اولین بار شاهد کاهش سرعت تا ۷ کیلومتر بر ساعت بودیم و در بخش زیرساخت نیز رکورد نصب زیرساخت‌ها در کشور شکسته شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شهرام آدم‌نژاد امروز پنجشنبه ۲۹ بهمن ماه در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای با تاکید بر اهمیت شاخصه حمل و نقل در توسعه کشور گفت: توسعه حمل ونقل با میزان افزایش مخاطرات جاده‌ای رابطه مستقیم دارد و در همین راستا برای جلوگیری از افزایش تلفات سوانح جاده‌ای، سازمان بهداشت جهانی سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ میلادی را به عنوان دهه ایمنی برای کاهش سوانح رانندگی در دنیا نام‌گذاری کرد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: سالانه یک میلیون و ۲۴۰ هزار نفر در دنیا بر اثر سوانح جان می‌بازند و ۵۰ میلیون نفر نیز مصدوم می‌شوند.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ادامه داد: اگر روند تصادفات به همین منوال ادامه پیدا کند در سال ۲۰۲۰ پیش بینی می‌شود که عامل هشتم مرگ ومیر که تلفات رانندگی است به عامل سوم برسد.

آدم‌نژاد با بیان این‌که دهه ایمنی در سراسر دنیا اجرا می‌شود گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار شده با هدف جلوگیری از افزایش تلفات رانندگی طی ۱۰ سال، میزان تلفات کاهش و جان ۵ میلیون نفر در این دهه حفظ شود.

وی با بیان اینکه با نصب دوربین‌های ثبت تخلف سرعت، میزان تخلفات ۵ درصد کاهش داشته است افزود: اگر در یک بزرگراه میزان سرعت میانگین ۵ درصد کاهش یابد، تلفات سوانح رانندگی تا ۲۲ درصد کاهش خواهد یافت.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با یادآوری اینکه در دنیا سالانه ۱۵ درصد تلفات سوانح رانندگی کاهش می‌یابد گفت: این آمار در ایران کمتر از ۵ درصد است. قطعا با تجهیز سامانه‌های ثبت تخلف سرعت، این آمار بهبود خواهد یافت و تا ۲۴ درصد تلفات رانندگی در جاده‌ها کنترل می‌شود.

آدم‌نژاد ادامه داد: در برخی محورها با نصب دوربین های هوشمند ثبت تخلف سرعت برای اولین بار شاهد کاهش سرعت تا ۷ کیلومتر سرعت بودیم و در بخش زیرساخت نیز رکورد نصب زیرساخت‌ها در کشور شکسته شد به طوریکه در ۷ ماه ۷۴ سامانه ثبت تخلف سرعت در کشور نصب شد و امیدواریم طبق برنامه ریزی‌ها تا مرداد ماه سال آینده ۶۰۰ سامانه ثبت تخلف سرعت در کشور داشته باشیم. /

نظر شما