شناسهٔ خبر: 18544 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر طرح تحول سازمانی شركت راه آهن خبر داد:

ایجاد تغییرات اساسی و بنیادی در راه‌آهن با الگوگیری از راه‌آهن‌های توسعه یافته جهان

ریل قطار مدیر طرح تحول سازمانی شركت راه آهن با اشاره به قصد متولیان راه آهن به منظور ایجادتحول در سازمان از برنامه ریزی به منظور ایجاد تغییرات در راه آهن به شكل اساسی و بنیادی و با الگوگیری از راه آهن های توسعه یافته جهان خبرداد و اعلام كرد: این تحولات حوزه های مختلف از جمله مالكیت، مدیریت و پرسنل راه آهن و ارتباطات فراسازمانی و فرابخشی و ... را در بر می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ جعفر محمودی مدیر طرح تحول سازمانی شركت راه آهن با اعلام این مطلب گفت: در طول 50 سال اخیر راه آهن های دنیا حداكثر یك یا 2 بار دست به انقلاب ریلی زدند و به صورت اساسی سازمان خود را متحول كرده اند اما راه آهن ایران از ابتدای تاسیس تاكنون دچار تحول نشده و اگر هم تحولاتی صورت گرفته نهادینه و یا همه جانبه نبوده و به سخن دیگر می توان گفت كه تنها شروع خوبی بوده كه به اتمام نرسیده است.

وی با بیان اینكه ایجاد تحول سازمانی كاری هزینه زا و پر ریسك است افزود: با وجود این موانع این امكان كه هر روز بتوان نسبت به اجرای تحول اقدام كرد وجود ندارد اما در برخی موارد شرایط سازمان به لحاظ عملكرد به مرحله ای می رسد كه نمی توان از آن دفاع كرد.

مدیر طرح تحول سازمانی راه آهن با اشاره به اینكه متولیان راه آهن درصد هستند تا به شكل اساسی و بنیادی و با الگوگیری از راه آهن های توسعه یافته جهان خود را متحول كند گفت: این تحول در حوزه های مختلف از جمله مالكیت، مدیریت و پرسنل راه آهن و ارتباطات فراسازمانی و فرابخشی و ... را در بر می گیرد.

محمودی تصریح كرد: پیرو این تحولات باید در تكنولوژیهای موجود، قوانین و مقررات، استانداردها و رویه ها و... مورد بازنگری قرار گیرد و راه حل آن الگو برداری از بهترین الگوهای دنیا است كه ما به شكل Benchmarkting از آن بهره گرفتیم .

به گفته وی مشكل مهم در این زمینه آن است كه الگوهای موجود، حاضر نیستند تا اطلاعات ریز و عملیاتی و واقعی خود را در اختیار دیگران قرار دهند و به شكل رسمی آنرا منتشر می كنند.

محمودی با بیان اینكه در همین راستا با شركت DB به عنوان بزرگترین شركت آلمانی در شرف عقد تفاهم نامه هستیم گفت: براساس این قرارداد شركت DBI به نمایندگی از شركت DB می پذیرد تنها به عنوان شریك استراتژیك، كلیه مستندات در حوزه های اقتصادی، تكنولوژی فرم افزاری و مشاوره را در اختیار راه آهن قرار دهد و همراه با راه آهن ایران از مرحله طراحی تا پیاده سازی و اجرا، مسیر تحول بنیادی و ساختاری راه آهن را طی كند.

محمودی مدت زمان اجرای این تحول بنیادی را حدوداً 2 سال اعلام كرد و گفت: مشكل اصلی در مسیر این راه آهن عدم آمادگی نیروی انسانی و ساختارهای موجود راه آهن و همچنین عدم بلوغ و آمادگی ساز و كارهای فراسازمانی و قوانین و رویه مقررات موجود به علت عدم تطابق با اقتضائات راه آهن و آینده كشور است.

به گفته وی در میان پروژه های موجود، پروژه ای تحت عنوان change managment به ترویج ارشاد نیروی انسانی و بهبود فضای كاری سازمان می پردازد كه پرسنل خود را برای تغییر رادیكال آماده كنند./

برچسب‌ها:

نظر شما