شناسهٔ خبر: 18569 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل:

خرید هواپیمای ایرباس ۳۸۰ بدون مطالعه نبود/ قرار نیست تمام فرودگاه‌های کشور توان پذیرش ایرباس ۳۸۰ را داشته باشند

اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل با بیان اینکه خرید هواپیمای ایرباس ۳۸۰ بدون مطالعه نبود٬ گفت: به تمام جوانب از جمله قابلیت پذیرش این هواپیماها در فرودگاه های کشور فکر شده است و انتقاداتی که به خرید این هواپیماها می شود، جدی نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایلنا٬ اصغر فخریه کاشان با بیان اینکه نباید به داشتن یکسری فرودگاه‌های درجه ۲ در کشورمان بسنده کنیم، گفت: فرودگاه‌های کشورمان به تدریج باید آمادگی پذیرش انواع تایپ های هواپیما را به دست بیاورند و وقتی یک اقدام بزرگی انجام می شود باید مقدمات آن کار هم فراهم اوریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر فرودگاه امام (ره) امکان پذیر ایرباس‌های ۳۸۰ را دارد و تا زمان ورود هواپیماهای جدید، فرودگاه‌های کشورمان هم توسعه می‌یابند و قرار نیست که در حد فرودگاه‌های درجه ۲ باقی‌بمانند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برنامه ۸ ساله برای خرید ایرباس های جدید در نظر گرفته شده است، به ايلنا گفت: در این مدت، زمان و فرصت برای افزایش امکان و تجهیز و توسعه فرودگاه های کشورمان وجود دارد.

فخریه کاشان افزود: تا ورود این هواپیماها در چندین فرودگاه هم امکان پذیرش این ناوگان به وجود می‌آید اما ایرباس های ۳۸۰ آنقدر هواپیمای مطمئنی هستند که موضوعاتی مانند فرود اضطراری در فرودگاه ثالث برای این ناوگان پیش نیاید.

وی با بیان اینکه خرید این هواپیماها بدون مطالعه نبوده است، گفت: به تمام جوانب از جمله قابلیت پذیرش این هواپیماها در فرودگاه های کشور فکر شده است و انتقاداتی که به خرید این هواپیماها می شود، جدی نیست.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اینکه فرودگاه‌های محدودی در کشور توان پذیرش بزرگ‌ترین هواپیماهای دنیا را دارند، موضوع غیر طبیعی و عجیبی نیست، ادامه داد: توسعه فرودگاه ها بسیار هزینه بر هستند و قرار نیست که تمام فرودگاه‌های کشورمان توان پذیرش این هواپیماها را داشته باشند، در کشورهای اروپایی هم که بزرگ‌ترین ناوگان دنیا را دارند تمام فرودگاه ها توان پذیرش این هواپیماهای غول پیکر را ندارند.

وی تاکید کرد: قرار نیست به دلیل انتقادات بی پایه برخی‌ها هزینه کلانی را خرج توسعه تمام فرودگاه‌ها برای پذیرش هواپیماهای ایرباس ۳۸۰ کنیم./

برچسب‌ها:

نظر شما