شناسهٔ خبر: 18576 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

پورسیدآقایی در دومین جشواره تعالی حمل و نقل ریلی:

تعالی راه‌آهن و شرکت‌های خصوصی٬ دو بال حرکت ریلی کشور/لزوم همه‌جانبه ‌نگری برای رسیدن به رشد سالانه ۲۲ درصدی حمل ریلی بار/ سازمان‌های درون‌نگر به جایی نمی‌رسند

محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بر تعالی و رشد توأمان شرکت راه‌آهن و شرکت‌های خصوصی تأکید و اظهار کرد: تعالی راه‌آهن و شرکت‌های خصوصی در کنار هم٬ دو بال حرکت ریلی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، محسن پورسید آقایی عصر روز یکم اسفندماه در دومین جشواره تعالی حمل و نقل ریلی (شهید دادمان) با بیان اینکه این جشنواره برای ایجاد حرکت و انگیزه در بین شرکت‌های ریلی در حوزه بار و مسافر و همچنین ادارات کل نواحی راه‌آهن برگزار شد٬ گفت: در بسیاری از مواقع ممکن است که ما بخواهیم به سمت تعالی حرکت کنیم اما روش رشد صحیح را ندانیم بنابراین یک طرف انگیزه تعالی و طرف دیگر سیستماتیک بودن نوع حرکت و اینکه دریابیم در کجاها این حرکت را باید انجام دهیم٬ اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه سیستماتیک بودن حرکت کمک می‌کند تا زودتر به اهداف مد نظر برسیم٬ افزود: جشواره تعالی تلاش دارد تا به صورت همه جانبه٬ کارشناسی و با استفاده از تجربیات بین‌المللی از شرکت‌ها و ادارات کل نواحی راه‌آهن که شاخصه‌های برتر را دارند٬ تقدیر به عمل آورد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه اگر سازمان‌ها فقط درونگر باشند و توجهی به خروجی فرایند کاری خود نداشته باشند به هیچ‌جا نخواهند رسید٬ ادامه داد: در عین حال اگر فقط به‌دنبال نتایج بیرونی باشیم بدون اینکه بخش تواندسازی شود٬ این نتایج ظرف مدت کوتاهی از بین می‌رود.

وی اضافه کرد: این مدل ارزیابی که در جشنواره تعالی دنبال می‌شود به ما می‌گوید تا چگونه یک مدل ارزیابی دقیق داشته باشیم و خودمان را بررسی کنیم.

وی یادآور شد: در راه‌آهن نیز باید همین همه‌جانبه ‌نگری در بخش‌های مختلف و در ادارات کل نواحی به‌وجود آید تا برای رسیدن به رشد سالانه ۲۲ درصدی حمل بار براساس برنامه ششم گام برداریم. شاید یک سال با همه قوا تلاش کنیم و به این رشد دست یابیم ولی اگر توانمندسازی صورت نگیرد و همدلی کارکنان و اصلاح فرآیندهایی که در این مدل وجود دارد٬ نباشد نمی‌توانیم به خروجی مستدام و مستمر مد نظر برسیم.

پورسیدآقایی با تأکید بر رشد و تعالی راه‌آهن و شرکت‌های خصوصی در کنار هم٬ این دو بخش را دو بال حرکت ریلی کشور برشمرد و گفت: اگر همه مقررات و دستور عمل‌ها در شرکت راه‌آهن برای حرکت بخش خصوصی اصلاح شود ولی بخش خصوصی غیر فعال و راکدی داشته باشیم هرگز نمی توانیم به رشد مد نظر برسیم. در کنار این موضوع اگر بخش خصوصی فعال باشد ولی راه آهن کارآمدی لازم را نداشته باشد باز هم تعالی مد نظر محقق نمی‌شود.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن رشد نسبی شرکت‌ها و ادارات کل نواحی راه‌آهن را نسبت به سال گذشته مطلوب و قابل قبول ارزیابی و عنوان کرد: قطعا سال به سال در این ارزیابی‌ها شاهد بهبود و رشد خواهیم بود و امیدوارم با یک روند آهسته و پیوسته همه شرکت‌ها و ادارات کل با وجود داوری‌های دقیق‌تر رشد پیدا کنیم.

در پايان مراسم طي سه بخش تنديس دومين جشنواره جايزه تعالي و تقدير نامه به شركت هاي حمل و نقلي و ادارات كل اهدا شد به طوريكه اداره كل راه آهن خراسان موفق به دريافت تقدير نامه سه ستاره تعالي سازماني، ادارات كل راه آهن تهران و اصفهان و همچنين شركت هاي ريل پرداز سير و حمل و نقل ريلي رجا تقدير نامه دو ستاره دريافت كردند.

ادارات كل راه آهن هرمزگان و آذربايجان و سه شركت حمل و نقلي بهتاش سپاهان، جوپار و مهتاب سير موفق به دريافت تقدير نامه يك ستاره شدند.

 ۵ شركت حمل و نقلي نيز تقدير نامه جايزه تعالي را دريافت و همچنين به ۹ اداره كل راه آهن گواهي تعهد به تعالي سازماني اهدا شد. /

نظر شما