شناسهٔ خبر: 18591 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی:

ضوابط طرح تفصیلی شهر بجنورد جهت اجرا به شهرداری ابلاغ شد

روزبه دادجو مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ابلاغ اجرای ضوابط طرح تفصیلی شهر بجنورد به شهرداری این شهر جهت اجرا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی، روزبه دادجو در این رابطه گفت: پیرو تصویب طرح تفصیلی شهر بجنورد در جلسه مورخ ۹۴/۰۸/۲۱ کمیسیون ماده پنج و طی مراحل قانونی بررسی در دفتر نظارت معاونت شهرسازی وزارت راه و شهرسازی ضوابط طرح تفصیلی جهت اجرا به شهرداری بجنورد ابلاغ شد.

وی اشاره کرد: در ضوابط جدید تسهیلات خوبی به جهت حمایت از سازندگان مسکن و بناهای عمومی بویژه در اراضی با مساحت بالا دیده شده است.

دادجو گفت: در این ضوابط عدد شاخص تقسیم جهت واحدهای مسکونی تراکم کم از ۵۰ مترمربع به ۴۵ مترمربع، تراکم متوسط و زیاد از ۵۰ به ۴۰ مترمربع کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: این شاخص همچنین جهت بلندمرتبه سازی از ۵۰ به ۳۵ مترمربع و جهت واحدهای تجاری از ۵۰ به ۳۵ مترمربع کاهش یافته است.

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی به حداقل مساحت یک واحد آپارتمان جهت اخذ سند تفکیکی اشاره کرد و گفت: این شاخص از ۷۰ به ۵۰ مترمربع نیز کاهش یافته است.

نظر شما