شناسهٔ خبر: 18633 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در بازدید از نمایشگاه هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر مطرح کرد:

جایگاه ویژه‌ هنرهای تجسمی در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره)/ توجه هنرمندان معاصر و جوان به احیای هویت ایرانی/ با طرح موضوع ایران‌شهر از جشنواره تجسمی فجر حمایت می‌کنیم

نمایشگاه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید؛ با اشاره به اختصاص فضایی در ترمینال "سلام" فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به هنرهای تجسمی کشور گفت: توجه هنرمندان معاصر و جوان کشور به احیای هویت ایرانی و توجه به مسائل هویتی بسیار قابل توجه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر؛ عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه محمد سعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری؛ از نمایشگاه هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر دیدن کردند.

در این بازدید که با استقبال علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجتبی آقایی دبیرکل هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و جمعی از هنرمندان همراه بود، وزیر راه از بخش‌های مختلف نمایشگاه هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در موسسه صبا فرهنگستان هنر دیدن کردند.

عباس آخوندی در حاشیه دیدار از این نمایشگاه، ضمن استقبال از آثار این دوره از جشنواره گفت: توجه هنرمندان معاصر و جوان کشور به مسائل مختلفی همچون محیط زیست، احیای هویت ایرانی و توجه به مسائل هویتی و مسئله جنگ در منطقه در آثار هنرمندان بسیار قابل توجه است و نشان می‌دهد که هنرمندان دغدغه‌مند کشور به مسائل جاری کشور و منطقه حساس هستند.

وی با اشاره به توجه برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی به موضوع ایرانشهر توضیح داد: ما در وزارت راه و شهرسازی به دنبال موضوع ایرا‌شهر و مسئله هویتی در فرهنگ ایرانی اسلامی هستیم و تلاش داریم که این موضوع را به دغدغه‌ای برای شهرسازی در کشور بدل کنیم. امروز در این نمایشگاه آثاری را دیدم که هنرمندان به خوبی این موضوع را در آثارشان به نمایش گذاشته بودند.

وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام آمادگی حمایت وزارتخانه مطبوع‌اش از جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: ما تلاش می‌کنیم آثار هویتی هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر را در وزارت راه و شهرسازی حفظ و از دوره آینده با طرح موضوع ایران‌شهر در بخشی از فراخوان جشنواره تجسمی فجر به حمایت از این جشنواره اقدام کنیم.

آخوندی در ادامه با اشاره به مراحل تکمیلی فرودگاه امام خمینی (ره) و ترمینال سلام که بزودی به مراحل تکمیلی خواهد رسید گفت: در فرودگاه امام خمینی (ره) بخش وسیعی را به هنرهای تجسمی کشور اختصاص خواهیم داد و با تاسیس یک فضای نمایشگاهی تلاش می‌کنیم شرایطی را فراهم کنیم که مسافران این فرودگاه که به پروازهای خارجی کشور اختصاص دارد، هنگام ورود و خروج از کشور با آثار هنری هنرمندان کشور از آن‌ها استقبال کنیم. همچنین تاسیس این محیط هنری می‌تواند بخش وسیعی از مردم را با هنر آشنا و از ظرفیت‌های هنری کشور بیش از پیش استفاده کند.

علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حاشیه این بازدید ضمن توجه دولت به موضوع فرهنگ و هنر گفت: خوشبختانه در دولتی حضور داریم که به مسائل حوزه فرهنگ و هنر توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند و تلاش دارند در حوزه عمرانی نیز از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری کشور استفاده کند.

 وی افزود: هنرمندان به عنوان روح حساس جامعه همواره نسبت به مسائل کشور و منطقه نگاه درست و انتقادی داشته‌اند و در بدنه دولت نیز این ظرفیت وجود دارد که با درک این مسائل در جهت تغییر نقص‌ها و فرهنگ‌سازی درست اقدام شود.

لازم به یادآوری است؛ هشتمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از 9 بهمن تا 17 اسفندماه سال جاری به دبیرکلی مجتبی آقایی در موسسه فرهنگی و هنری صبا میزبان علاقمندان به هنر است.

نظر شما