شناسهٔ خبر: 18674 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آستانه سال نو انجام شد:

نوسازی و بهسازی بخش‌هايی از فرودگاه رفسنجان

محمد نخعی مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان در آستانه سال نو از اجرای چندین طرح بهسازی و نوسازی در فرودگاه رفسنجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های استان کرمان، محمد نخعی مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان از اجرای چندین طرح بهسازی و نوسازی در ادامه طرح تحول در فرودگاه‌های استان در خصوص ادامه اقدامات زیرساختی در فرودگاه رفسنجان گفت: برابر برنامه مصوب و با پیگیری این اداره کل ادامه امورات اجرائی مصوب امسال در فرودگاه شمال غرب استان اجرا و ادامه خواهد داشت.

وی از تغییر کلی محوطه‌سازی با تخریب بستر و نوسازی این محل با سنگ‌های مرغوب گرانیتی و طرح‌دار خبر داد و تصریح کرد: به منظور مقاوم‌سازی و زیبا‌سازی محل ورودی پایانه فرودگاه رفسنجان بستر قبلی تخریب و بستر جدید با انواع سنگ‌های گرانیتی نفیس و نقش دار به متراژ ۱۰۰۰متر سنگ کف و ۳۲۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱میلیارد ریال جدول‌گذاری مقاوم‌سازی و زیبا‌سازی شده است.

نخعی اهتمام ویژه به ایمنی و طرح افزایش ضریب سلامتی پروازی را تایید و تاکید کرد: در راستای طرح افزایش ایمنی و سلامت پروازی تعداد ۱۴۵ منحول به ارزش ۲۴۰ میلیون ریال تعویض و همسطح سازی شده است تا ضمن افزایش حفاظت از سامانه‌های برق سطوح عوامل پروازی،با همسطح‌سازی ویژه، موانع موجود رفع شود.

وی اتمام مرحله اول بهسازی و بازسازی ساختمان اداری به متراژ ۲۳۰ مترمربع را تایید کرد و گفت: مرحله دوم این عملیات در قسمت مجاور و بخش دوم این بنای اداری به متراژ ۲۲۰ متر مربع با جمع آوری کف اتاق و سالن‌ها،پله و سرویس‌ها مجموعا با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال در حال انجام است.

وی از بهسازی ایستگاه‌های کمک ناوبری خبر داد و گفت: بهسازی داخلی و محوطه این مکان‌ها با جمع آوری کف ،دیوارها و درب و پنجره‌ها به متراژ ۱۹۰ مترمربع داخل و ۲۰۰مترمربع محوطه‌سازی با اعتبار ۴۵۰ میلیون ریال در حال انجام است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان از بازسازی کامل کلیه اماکن بهداشتی این فرودگاه وتجهیز به وسایل ومصالح نوین خبر داد وتصریح کرد : ۱۶۰متر مربع اماکن بهداشتی این فرودگاه با طراحی نوین ،مصالح مرغوب و تجهیزات مناسب با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال بهسازی شده است. 

نظر شما