شناسهٔ خبر: 18685 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

با همكاری راه‌آهن ایران و آذربایجان انجام می‌شود؛

احداث پل ریلی روی رود آستارا

احداث راه آهن قزوین - رشت راه آهن‌های ایران و جمهوری آذربایجان براساس موافقت نامه‌ای، برای احداث پل ریلی بر روی رود آستارا تفاهم‌نامه همكاری امضا می‌كنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه اهن جمهوری اسلامی ایران؛ راه آهن ایران و كشور آذربایجان با هدف تامین محیطی مطلوب برای تبادل تجاری – اقتصادی و با در نظر داشتن اهمیت حفظ و توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی و با تمایل بر ایجاد و توسعه اتصال میان شبكه حمل و نقل ریلی به عنوان كشورهای عضو كریدور حمل و نقل بین المللی شمال به جنوب و همچنین افزایش ظرفیت حمل و نقل باری میان مرز ، تفاهم نامه جهت احداث پل ریلی بر روی رود آستار امضا می كنند.

بنابر بر این گزارش؛ این موافقت نامه به منظور احداث پل ریلی بر روی رود آستارا در مرز دولتی كشورهای آذربایجان و ایران منعقد می شود.

طراحی، نظارت و احداث پل مذكور مطابق با تفاهم نامه طرفین بر مبنای استانداردهای بین المللی و قوانین ملی طرفین اجرا و هر طرف باید در راستای اهداف موافقت نامه حاضر، زمین مورد نیاز در قلمرو خود را تامین كند.

گفتنی است؛ تمام هزینه های طراحی، ساخت و نظارت بر پلریلی در قلمرو دو كشور و سایر هزینه های مورد توافق به صورت مساوی بر عهده طرفین خواهد بودضمن اینكه ساخت پل نباید منجر به تغییر حجم و مسیر جریان آب رود آستارا، بستر و خط ساحلی آن شده و همچنین نباید بر ایمنی اكولوژیكی آسیب برساند.

نظر شما