شناسهٔ خبر: 18702 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فعالیت پایانه‌های نفتی بنادر هرمزگان زیر ذره‌بین ممیزان

ترانزیت کالا در بندر چهارمین مرحله ممیزی‌های ادواری پایانه‌های نفتی بنادر کشور توسط تیم تخصصی ممیزی اداره کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در بنادر مستقر در مرکز هرمزگان از دوم اسفندماه آغاز شده و تا پنجم همین ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تیم تخصصی ممیزی متشکل از نمایندگان سازمان بنادر و کارشناسان ناظر نفتی، مهندسی و دریایی بنادر تابعه طی چهار روز فعالیت شرکت‌های مستقر در بنادر شهید رجایی، شهید باهنر و قشم دراستان هرمزگان را زیر ذره بین نظارتی خود قرار می‌دهند.

در طرح ممیزی سازمان بنادر، پایانه‌های نفتی استان‌های هرمزگان، بوشهر، مازندران و گیلان، سیستان و بلوچستان، خوزستان مورد بازدید قرار می‌گیرد.

محمد علی سعیدی پور معاون امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه فعالیت این تیم ممیزی از پایانه نفتی بندر خلیج فارس، ظرفیت مخازن نگهداری، صادرات، واردات و ترانزیت فرآورده نفتی را بیش از ۳۰۰ هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: با ساخت و ساز مخازن جدید به بیش از ۱/۵ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: حجم عملیات تخلیه و بارگیری مواد نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی طی ۱۱ ماهه سال جاری ۲۲ میلیون تن است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به ۲۴ میلیون تن افزایش یابد.

به گفته سعیدی پور، طرح احداث تاسیسات زیربنایی در بندر خلیج فارس در دهه فجر ۹۴ آغاز شد که در آینده با استقرار شرکت‌ها، حجم عملیات تخلیه و بارگیری در این بندر به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

معاون امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ممیزی شرکت‌های فعال در پایانه‌های نفتی در زمینه‌های محیط زیست و مدیریت کیفیت و ایمنی را امری بسیار مهم دانست و ابراز امیدواری کرد تا شاخصه‌های مذکور به سطح استاندارد و قابل قبولی برسد. 

وی افزود: در حال حاضر ۸ شرکت نفتی در زمینه‌های ترانزیت، صادرات و سوخت رسانی به کشتی‌ها در بندر خلیج فارس فعالیت دارند که در آینده‌ای نه چندان دور این رقم به بیش از ۲۰ شرکت سرمایه‌گذار خواهد رسید.

سعیدی پور اضافه کرد: ارتقاء جایگاه و ایمنی پایانه‌های نفتی، بهبود نحوه عملیات شرکت‌های بهره‌بردار و جذب بیشتر سرمایه‌گذاران هدف اصلی تیم ممیزی معاونت امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی کشور است.

در مدت چهار روز حضور اعضای این تیم ممیزی در استان هرمزگان، مانور اطفای حریق مشترک در بندر خلیج فارس، مدارک، تجهیزات، تأسیسات و فعالیت‌های اجرایی شرکت‌های نفتی در بنادر شهیدرجایی، شهید باهنر و بندر خلیج فارس و قشم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تیم تخصصی ممیزی پایانه‌های نفتی متشکل از مسئولان و کارشناسان واحدهای سازمانی امور بندری، امور دریایی و مهندسی عمران و کارشناسان ناظر پایانه‌های نفتی تمامی بنادر، زیر نظر سازمان بنادر و دریانوردی است.

نظر شما