شناسهٔ خبر: 18720 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بنادر غرب هرمزگان آماده خدمات‌دهی به مسافران دریایی در نوروز ۹۵/ بیش از دو میلیون نفر آمار مسافران دریایی در طرح نوروزی

جلسه مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه جابه‌جایی بدون سانحه صدهاهزار مهمان نوروزی را به عنوان یک رسالت سنگین برای متولیان حمل و نقل دریایی هرمزگان در طرح نوروزی ۹۵ دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، جلسه کمیته اجرایی حمل و نقل دریایی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان بندر لنگه به ریاست مدیر بنادر و دریانوردی این شهرستان در محل سالن کنفرانس بندر تجاری لنگه تشکیل شد.

متولیان حمل و نقل دریایی و ارگان‌های مرتبط با سفرهای دریایی نظیر نیروی دریایی سپاه، دریابانی، شهرداری‌ها، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، اداره کل گمرک و ... در این نشست در جریان برنامه‌های طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی سال ۹۵ قرار گرفتند و تمهیدات مجموعه تحت مدیریت خود را به منظور تسهیل سفرها و فراهم سازی امکانات رفاهی مسافران برای هم وطنانی که از بنادر غرب هرمزگان راهی جزیره زیبای کیش می‌شوند، تشریح کردند.

محمود صابری مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از عزم جدی متولیان حمل و نقل دریایی برای نظارت بیشتر بر وضعیت خدمات دهی ناوگان حمل و نقل دریایی و افزایش رفاه مسافران در روزهای پایانی سال و طرح نوروزی سفرهای دریایی سال ۹۵ خبر داد.

وی در همین زمینه چنین بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد سفرهای دریایی کشور در بنادر استان هرمزگان انجام می‌شود و در طرح نوروزی آمار مسافران دریایی به بیش از دو میلیون نفر می‌رسد.

به گفته صابری، این امر بیانگر مسئولیت تحقق یک رسالت سنگین برای متولیان حمل و نقل دریایی برای بالا بردن آمادگی خود جهت استقبال از این مسافران است.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان بندر لنگه از نظارت ویژه این کمیته بر مباحث ایمنی سفرهای دریایی سخن به میان آورد و افزود: در اعمال قوانین مقرر در مباحث ایمنی بيش از گذشته تاکید داریم؛ زیرا کوتاهی در انجام این مهم باعث ایجاد خسارت‌های جبران ناپذیر خواهد بود و آمار بدون حادثه سال گذشته در سفرهای نوروزی حاصل همین جدیت در رعایت نکات ایمنی بود.

وی در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای تمامی هموطنانی که به استان هرمزگان و جزایر خلیج فارس مسافرت خواهند کرد، گفت: مجموعه تلاشگران حوزه دریایی و بندری استان از هیچ کوششی در راستای خدمات‌دهی مطلوب و ایمن در تمام فصول سال و بخصوص ایام نوروز فروگذار نخواهند بود.  

نظر شما