شناسهٔ خبر: 18757 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خوزستان در جایگاه نخست کاهش تلفات جاده‌ای کشور/کاهش آمار تلفات جاده‌ای به یک چهارم سال پیش

احمد سیاحی معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه خوزستان حائز رتبه اول کشور در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای شد، گفت: با این وجود هنوز در این زمینه در ابتدای راه قرار داریم و اقدامات بسیار بیشتری را باید انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی خوزستان، احمد سیاحی در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها، گفت: معاون عمرانی وزیر کشور از اقداماتی که خوزستان در راستای کاهش چشمگیر تلفات جاده‌ای انجام داد، سوال‌هایی پرسید و خواستار طرح راهکارهای خوزستان در این خصوص در گردهمایی معاونان عمرانی سراسر کشور شد.

وی افزود: با وجود اینکه اقدامات تمام دستگاه‌های مرتبط با بخش راه منجر به کاهش ۲۵ درصدی تلفات جاده‌ای شده، اما واقعیت این است که باید موثرترین دستگاه در این زمینه شناسایی شود و پس از اداره کل راه و شهرسازی استان، انتظار دارم تا دستگاهی که دارای بیشترین تأثیرگذاری در این باره بوده، مشخص شود.

وی عنوان کرد: با وجود کاهش آمار تلفات جاده‌ای خوزستان به یک چهارم آمار سال گذشته، معتقدیم هنوز در آغاز راه قرار داریم و باید پیگیر کاهش بیشتر و بیشتر این تلفات باشیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان، بر بهسازی بیشتر جاده ها به منظور ارائه بهتر خدمات در ایام نوروز تأکید و بیان کرد: در رابطه با مهمانان نوروزی و راهیان نور تمام بخش‌های مرتبط با راه‌ها، باید وظایف و تعهدات خود را انجام دهند.

همچنین در این جلسه منوچهر رحمانی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تاکنون ۶جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها با ۳۵ مصوبه تشکیل شده که تعداد ۳۰ مصوبه آن اجرایی شده است؛ همچنین وزارت راه و شهرسازی کشور بر اساس سه معیار مدیریت جلسات، تعیین عملکرد کمیسیون و گزارش حوادث، استان‌ها را به سه سطح عالی، متوسط و ضعیف تقسیم‌بندی می‌کند که خوزستان حائز درجه عالی در این خصوص شده است.

وی با بیان اینکه این جلسه آخرین جلسه کمیسیون ایمنی راه ها در سال جاری است، تصریح کرد: من خواستار استمرار این جلسه‌ها به صورت منظم در سال آتی هستم و همچنین مصوبات جلسات قبلی به طور جدی پیگیری و اجرایی می‌شود.

رحمانی عنوان کرد: در کوتاه مدت و در آستانه ایام نوروز طرح هایی پیشنهاد دادیم که ان شاءالله مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی با هماهنگی، آن‌ها را انجام می‌دهد و برای بلندمدت هم برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است تا به کمک اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان و مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان مشکلات مربوط در این بخش مرتفع شوند و خدمات به صورت بهتری ارائه شود.

وی درباره مصوبات سال گذشته بیان کرد: مصوباتی که با هم‌افزایی استانی اجرایی شده، به نتیجه رسید و با حمایت‌های استانی در همین ماه با حضور وزیر راه و استاندار بهره‌برداری از پروژه‌ها شامل ۸۰ کیلومتر ریل، ۱۰۰ کیلومتر جاده اصلی، ۲۰۰ کیلومتر جاده روستایی و ۶ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان درباره پروژه ۸۰ کیلومتر مسیر ریلی گفت: این پروژه بسیار سنگین و انجام آن بدون حمایت‌های استانی امکان‌پذیر نبود. درباره بررسی نقاط حادثه‌خیز استان در آغاز امر حدود ۴ هزار نقطه مطرح شد که از این تعداد ۳۹۹ نقطه به عنوان نقاط حادثه‌خیز مشخص شدند و مجدداً بر اساس فرمول کشوری ۱۳۸ نقطه حادثه خیز در استان معرفی شد که باید در این خصوص به مرکز گزارش داده شود.

رحمانی افزود: اکنون در دنیا در خصوص عملکرد راه و جاده‌ها ۵ معیار آموزش، کنترل پلیس، عملکرد اورژانس، مهندسی راه‌ها و مهندسی خودرو در نظر گرفته می‌شود و بر این اساس قراردادی با دانشگاه شهید چمران اهواز منعقد کردیم تا مشخص شود که در هر زمینه باید چه اقداماتی را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: تمام اقدامات لازم در ایام نوروزی حتما انجام خواهد شد و در خصوص توقیف یک ماهه وانت‌بارهایی که در ایام نوروزی اقدام به حمل مسافر می‌کنند، حتما پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد و با وجود امکانات موجود و تنگناهای مالی که داریم تمام اقدمات لازم را انجام خواهیم داد تا ان شاءالله به بهترین شکل خدمات‌رسانی را انجام دهیم.