شناسهٔ خبر: 18768 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۵۰۰ هزار نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی آذربایجانشرقی ساکن هستند

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی گفت: بیش از ۵۰۰ هزار نفر در سکونتگاههای غیررسمی استان ساکن هستند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجانشرقی, توحید اخلاقی عصر روز سه شنبه در اولین جلسه ستاد باز آفرینی پایدار محدوده بافتهای ناکارآمد شهری که با حضور معاون امور عمرانی استانداری و همچنین اعضاء هیات مدیره  شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران در محل استاندی تشکیل شد, بیان داشت: مساحت سکونتگاههای غیررسمی در استان بالغ بر ۳۵۶۰ هکتار است که هفت درصد سکونتگاههای غیررسمی کشور را شامل می شود و ۵۰۹ هزار نفر از جمعیت استان و هشت درصد جمعیت سکونتگاههای غیررسمی کشور را در خود جای داده است.

وی سهم تبریز را ۲ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: این میزان ۶۵/۵ درصد مجموع آمار استان است و ۴۰۰ هزار نفر یعنی ۷۳ درصد جمعیت ساکن استان در سکونتگاه های غیررسمی را شامل می شود.

اخلاقی ادامه داد: مساحت بافت فرسوده شناسایی شده در استان ۵۸۰۰ هکتار است که ۱۳ درصد بافت فرسوده کشور را شامل می شود و جمعیتی در حدود یک میلیون نفر را در خود اسکان داده است و تبریز با ۲۵۲۲ هکتار بافت فرسوده بعد از تهران, بیشترین مقدار بافت فرسوده کشور را داراست که حدود ۵۰۰ هزار نفر در آن ساکن هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی, شهرهای دارای طرح مصوب در بافتهای فرسوده شهری را تبریز , میانه , مراغه و مرند نام برد و افزود: این طرح برای شهرهای اهر و بناب نیز در دست تهیه است که در دستور کار جلسه امروز نیز قرار دارد.

بگفته اخلاقی, شهرهای تبریز , مراغه ومرند دارای طرح مصوب در سکونتگاههای غیررسمی است و شهرهای میانه و بناب نیز مراحل نهائی طرح را می گذرانند.

در این جلسه سایر اعضاء جلسه نیز مطالبی ارائه کردند.

نظر شما