شناسهٔ خبر: 18783 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان:

حدود ۱۱ هزار هکتار از اراضی استان تحت مدیریت اداره کل راه و شهرسازی است

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در مراسم معارفه اولین فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان، بیان کرد: حدود ۱۱ هزار هکتار از اراضی استان تحت مدیریت اداره کل راه و شهرسازی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لرستان، شهرام ملکی در مراسم معارفه اولین فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان، گفت: در سنوات گذشته با توجه به خلأ ابزار، ساز و کار و امکاناتی که در اداره کل راه و شهرسازی وجود داشت ضرورت راه‌اندازی یگانی که ماهیت حفاظت و نگهداری را داشته باشد و بتواند از آن به عنوان ظرفیتی برای تعامل بیشتر با مجموعه قضایی، انتظامی و امنیتی در سراسر کشور استفاده شود، حس می‌شد.

ملکی ادامه داد: خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی از شهریور امسال یگانی در مجموعه راه شهرسازی راه‌اندازی کرد که متعاقب آن لرستان به عنوان چهارمین استان دارای این یگان می‌شود و با پیگیری‌های ویژه‌ای که انجام دادیم امروز شرایط راه‌اندازی آن فراهم شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: هدف ما از راه‌اندازی این یگان فراهم کردن شرایط نگهداری اموال و اراضی دولتی است که امید می‌رود این مهم به نحو احسن در استان انجام شود.

وی گفت: همچنین با این کار که بیشتر جنبه پیگیری دارد می‌توانیم اموال و سرمایه‌ای که مربوط به جامعه و استان است برای آن در حوزه مدیریت شهری و عمران شهری برنامه‌های بیشتری داشته باشیم؛ به خصوص در جذب سرمایه‌گذاران که مورد تأکید مدیریت عالی استان است.

ملکی افزود: امیدواریم بتوانیم از اراضی که کم‌ترین معارض را داشته باشند تعیین تکلیف کنیم و در اختیار افراد سرمایه‌گذار برای توسعه استان قرار دهیم.

همچنین سرهنگ علی عباس‌نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در این مراسم، بیان کرد: امروز فرمانده یگان حفاظت سازمان لرستان را به عنوان چهارمین استان معرفی کردیم.

وی اضافه کرد: یگان حفاظت در راستای ماده ۲۳۳ قانون پنجم توسعه و دستورالعمل تشکیل یگان حفاظت در سازمان‌های اجرایی که مورد تأیید و مصوب مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا هم هست در سطح کشور تشکیل شده است.

عباس‌نژاد ادامه داد: پیگیر هستیم که در تمام استان‌ها فرمانده یگان حفاظت را معرفی کنیم و سعی شده است از افسران پلیس که از نیروهای انتظامی کار، اجرایی و اداری هستند، استفاده شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با شروع به کار این یگان اولویت اول، بحث پیشگیری از موضوع زمین‌خواری، تعرض و تصرف و یا هرکونه چشم‌داشتی به اموال دولتی است. چنانچه در گوشه کناری مشاهده شود که از خلأ انتظامی و پوشش حفاظتی ما سوء استفاده‌ای شده است مطمئناً برخورد قاطع و محکمی با افراد متخلف خواهیم داشت.

وی افزود: برخورد ما در قالب چارچوب قانون و رعایت حقوق شهروندی است. در دستورالعمل ستاد کل تأکید شده یگان دارای ضابطه خاص قضایی است و البته امکان مسلح شدن را نیز دارد.

عباس‌نژاد گفت: همچنین علاوه بر وظیفه اصلی‌مان که پیشگیری است چنانچه جایی بحث تعارض و تصرفی بود همکاران در یگان با تشکیل پرونده قضایی، موضوع را به دستگاه قضایی ارجاع خواهند داد و پیگیر امورات از این طریق هستند.

این مقام انتظامی افزود: اراضی تحت پوشش سازمان ملی زمین و مسکن، اراضی درون و حومه شهرها هستند و بعد از حاشیه شهر، حفاظت از اراضی به عهده امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی است.

وی گفت: همچنین سایر اراضی نیز تحت پوشش حفاظت یگان حفاظت منابع طبیعی هستند.

نظر شما