شناسهٔ خبر: 18808 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت:

پیشنهاد مشارکت در احداث بندر جاسک و توسعه بندر چابهار به عمان/ آمادگی ناوگان مسافری دریایی کیش برای طرح نوروزی ۹۵/ تخلیه و بارگیری ۷۰ میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان

بندر شهید رجایی پیشنهاد مشارکت در احداث بندر جاسک و توسعه بندر چابهار به عمان٬ آمادگی ناوگان مسافری دریایی کیش برای طرح نوروزی ۹۵ ٬ تخلیه و بارگیری ۷۰ میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان و برآورد خدمات‌دهی به بیش از دو میلیون مسافر دریایی در نوروز از مهمترین اخبار حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، مهمترین اخبار حوزه دریایی به شرح زیر است:

محمود صابری مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه

بیش از ۹۰ درصد سفرهای دریایی کشور در بنادر استان هرمزگان انجام می‌شود و در طرح نوروزی آمار مسافران دریایی به بیش از دو میلیون نفر می‌رسد.

محمد علی سعیدی پور معاون امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان

ظرفیت مخازن نگهداری، صادرات، واردات و ترانزیت فرآورده نفتی پایانه نفتی بندر خلیج فارس بیش از ۳۰۰ هزار مترمکعب است که با ساخت و ساز مخازن جدید به بیش از ۱/۵ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.

ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان

تخلیه و بارگیری کالا در بنادر هرمزگان از ۷۰ میلیون تن گذشت.

تعداد شناورهای ورودی به بنادر طی 10 ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع ۹درصد افزایش داشته است.

منوچهر تاتینا مديركل بنادر و دريانوردی استان مازندران

ساخت و سازهای غيرمجاز اكوسيستم مناطق ساحلی را تخریب کرده است

محمدجهان‌شاهی نسب مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش

برای طرح نوروزی ۹۵ در بخش تفریحی، تعداد هشت فروند شناور با بیش از ۹۶۰ صندلی در جزیره کیش فعالیت دارد که با فراهم شدن زیرساخت‌ها امکان ارایه خدمات گردشگری به بیش از ۳هزار نفر در روز فراهم است.

تخلیه و بارگیری انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر طی یازده ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه قبلی ۱۱ درصد رشد داشت.

یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان

مسقط بر افزایش ارتباط بندر چابهار و بنادر عمان تاکید زیادی دارد. هدف ما تسهیل حمل و نقل دریایی و کاهش زمان توقف کشتی‌ها در بنادر دو کشور است.

علی السنیدی وزیر صنعت و تجارت عمان

شرکت‌های سنگاپوری نیز در بنادر عمان سرمایه‌گذاری کردند و ما تمایل داریم ایران به عنوان کشور سوم در خصوص توسعه سه بندر عمان با ما شریک شود.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی

عمان می‌تواند در توسعه بندر و احداث این خط آهن و هم توسعه پس‌کرانه‌های چابهار سرمایه‌گذاری کند. پروژه دیگر ایجاد بندر بزرگ جاسک است. پذیرای هر نوع سرمایه‌گذاری در بخش ساخت بندر٬ فعالیت‌های بندری٬ خدمات لجستیک٬ پسکرانه‌های بندری و ساخت راه‌آهن هستیم.

گراتزیو دلریو وزیر امور زیرساخت‌ها و حمل و نقل ایتالیا

ایتالیا از سرمایه‌گذاری در بندر شهیدرجایی به عنوان یک بندر مدرن با زیرساخت‌های عالی استقبال زیادی می‌کند. این بندر می‌تواند نقش هاب صادرات کالاهای ایتالیایی به خاورمیانه را ایفا کند.

 

نظر شما