شناسهٔ خبر: 18809 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ابراهیم مبارك قدم تشریح کرد:

اهم تمهیدات و اقدامات راه و شهرسازی گلستان در ايام نوروز/ راهداری نوروزی در بیش از دو هزار و ۶۰۰ كیلومتر راه اصلی و فرعی

ابراهیم مبارک قدم مديركل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اهميت ايمن سازی و زيباسازی محورهای ارتباطی استان در جذب مسافران، به تشريح اهم اقدامات اداره كل در قبل و حين تعطيلات نوروزی سال ۹۵ پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در جلسات  شورای راهداری و شورای اداری اداره كل كه به منظور هماهنگی میان روسای ستادی و شهرستانی راه و شهرسازی در ایام نوروز برگزار شد،گفت: تمام اقدامات راه و شهرسازی در ایام نوروز در قالب طرح راهداری ویژه نوروزی انجام می شود كه این طرح به طور رسمی فعالیت خود را از ۲۵ اسفندماه جاری شروع خواهد كرد.

مبارك قدم افزود: با اجرای طرح راهداری نوروزی بیش از دو هزار و ۶۰۰ كیلومتر از راه های استان تحت پوشش خدمات طرح قرار می گیرند.

وی ادامه داد: برای هماهنگی هرچه بیشتر در بین مدیریت ها، روسای ستادی و شهرستانی اداره كل، اعضای شورای حمل و نقل، پلیس راه و پیمانكاران فعال، جلسات متعددی برگزار شده تا برای انجام تمهیدات لازم و ایمن سازی مسیرهای تردد و ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی هم اندیشی شود.

مبارك قدم اظهارداشت: از دیگر اقدامات اداره كل، برطرف كردن نواقص و مشكلات احتمالی راه ها و حرائم آنها با ارائه راهكارهای كوتاه مدت و بازگشایی دهانه پل ها و برنامه ریزی لازم در جهت مقابله سریع با بحران های احتمالی بویژه در شهرستان ها بوده است.

وی ادامه داد: بازدیدهای میدانی، انجام عملیات راهداری از قبیل پاكسازی حریم راه ها و ایجاد منظری زیبا در سطح راه ها،ساماندهی و تكمیل وضعیت رویه و خط كشی راه ها، تعمیر پل ها، تلاش برای تكمیل پرو‍ژه های نیمه تمام، ایمن سازی گردنه ها و پاكسازی، تجهیز و آماده سازی ۲۳ باب راهدارخانه موقت و دائمی استان از اقدامات دیگری است كه در حال حاضر و قبل از شروع طرح نوروزی راهداری در حال انجام است.

وی از آشكار سازی و ایمن سازی نقاط و مقاطع پرحادثه از طریق سیستم روشنایی، نصب علائم عمودی و افقی، تكمیل تابلوهای خطرنما و چشم گربه ای، تعویض علائم و تابلوهای فرسوده و حفاظ های آسیب دیده، رنگ آمیزی نرده پل ها و پایه تابلوها و علائم و ساماندهی و آماده سازی ناوگان راهداری به عنوان اقدامات دیگر یاد كرد.

مبارك قدم خاطرنشان كرد: برنامه ریزی شده كه توصیه ها و پیام های ایمنی متعدد از طریق ۵ دستگاه تابلو V.M.S در راه ها و بنرهای اطلاع رسانی و بروشور در ایام نوروز به مسافران ارائه شود.

وی از ارتباط تنگاتنگ با مسوولان ستادی وزارتخانه، سازمان راهداری و پلیس راه، حضور مداوم پرسنل راهداری و پیمانكاران در طول راه ها و انجام مستمر عملیات راهداری به عنوان اقداماتی دیگری نام برد كه در طول ایام نوروز  در استان انجام خواهد شد.  

مدیركل راه و شهرسازی گلستان از مدیریت ها، روسای ستادی و شهرستانی اداره كل خواست كه در اجرای طرح راهداری، رفتار سازمانی و مدیریت یكپارچه حوزه كاری خود را طبق تاكید مقام عالی وزارت در سرلوحه كار خود قرار دهند.

تعامل و هماهنگی هرچه بیشتر با ستاد خدمات سفر استان و دستگاههای امدادی و خدمات رسان در سطح استان و كشور از دیگر تاكیدات مبارك قدم به بخش های مختلف دستگاه تابعه خود بود.

پیش از سخنان مدیركل راه و شهرسازی گلستان، هریك از مدیریت ها و روسای ستادی و شهرستانی گزارشی از اقدامات و مشكلات پیش رو جهت ارائه هرچه بهتر خدمات نوروزی به مسافران بیان كردند.

ابراهیم مبارك قدم گفت: راه و شهرسازی با استقرار اكیپ‌های راهداری و عوامل راهداری خود در سطح محورهای ارتباطی استان زمینه مشاركت حداكثری مردم را در انتخابات هفتم اسفند فراهم ساخته است.

وی با بیان نقش اساسی خدمات راه و شهرسازی در هنگام بحران و حوادث پیش بینی نشده، گفت: از تمام راهداران و عوامل راهداری، مدیریت ها و روسای ستادی و شهرستانی خواسته شده كه از امروز پنجشنبه تا شنبه 8 اسفندماه در آماده باش كامل قرار داشته باشند.

مبارك قدم، مشاركت همگانی و حداكثری در انتخابات را با توجه به مسایل سیاسی روز دارای اهمیت وی‍ژه ای دانست و گفت: اداره كل راه و شهرسازی تلاش مضاعف و حضوری مستمر برای  تسهیل تردد روان و ایمن مردم و عوامل اجرایی انتخابات خواهد داشت.

وی افزود: پیرو تاكید مقام عالی وزارت، استاندار معزز و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور، حضور گسترده راهداران و عوامل راهداری نیز در این تكلیف اجتماعی ضروری است

نظر شما