شناسهٔ خبر: 18811 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان مطرح کرد:

ممنوعیت جابه‌جایی مسافران نوروزی با ناوگان دولتی

ترمینال مسافری جنوب تهران مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان، از ممنوعیت جابه جایی مسافران نوروزی با ناوگان دولتی خبر داد و گفت: ناوگان دولتی حق جابه جایی مسافر در قالب کاروان راهیان نور را هم ندارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان٬ نصرت الله حیدری گفت: به کارگیری وسایل نقلیه مسافربری درون شهری، ادارات دولتی و سایر دستگاه ها  و ارگان‌ها در جا به جایی مسافران نوروزی ممنوع است.

وی با تاکید بر نظارت ظرفیت مجاز وسایل نقلیه مسافربری در مدت اجرای طرح نوروزی ، افزود: همچنین حمل بارهای تجاری توسط وسایل نقلیه مسافربری به منظور تأمین امنیت مسافران ممنوع می باشد.

وی تصریح کرد: به منظور خدمات بهتر و بیشتر به مسافران نوروزی انواع بروشور ، بنر، تراکت و کتابچه با موضوع تبلیغ، اطلاع رسانی، هشدار در خصوص سفرهای نوروزی و ارتقای ایمنی نصب و توزیع شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان اظهار داشت: اجرای طرح کنترل نامحسوس حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر ایام نوروز، آمادگی سیستم های ITS و دوربین های ثبت وکنترل سرعت , تردد شمار ؛ ثبت تخلفات و در محورهای استان٬ اعلام پیام های ترافیکی و توصیه های ایمنی برای استفاده کنندگان از راه ها در مدت اجرای طرح نوروزی از اهم اقدامات این اداره کل برای رفاه حال مسافران است.

حیدری ابراز داشت: رانندگان باید علاوه بر رعایت ضوابط ایمنی حمل مسافر با ناوگان عمومی وسایل و تجهیزات ایمنی از قبیل وسایل گرمایشی، زنجیرچرخ، برگ معاینه فنی معتبر، کپسول آتش نشانی، جعبه کمک های اولیه و مثلث شبرنگ را به همراه داشته باشند.

وی افزود: رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان باید آموزش های لازم در راستای سفرهای نوروزی به ویژه در قالب اردوهای راهیان نور را فرا گیرند.

وی عنوان کرد: همچنین باید شماره شکایات و بازرسی بر روی ناوگان های عمومی حمل و نقل و شرکت های امداد خودرو نصب و در معرض دید مسافران قرار گیرد./

نظر شما