رضا جواهری در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: بر پایه قرارداد سه جانبهای که میان شرکتهای مپنا، راهآهن جمهوری اسلامی ایران و فاینانسر چینی برای برقیسازی خط تهران – مشهد منعقد شد باید این محور طی 42 ماه برقی شود و به بهرهبرداری برسد.
وی ادامه داد: در حال حاضر ابلاغ این پروژه انجام شده اما تنفیذ ابلاغیه صورت نگرفته و السی آن گشایش نیافته است، همچنین پیشپرداختی در اختیار شرکت مپنا قرار نگرفته است.
معاون بازاریابی و فروش بخش حمل و نقل ریلی مپنا با بیان اینکه شرکت مپنا در این فرصت تیمهای خود را شکل داد، توضیح داد: این تیمها داخلیاند و شامل گروههای فنی، بازرگانی و اجرایی میشوند که در کنسرسیوم شکل گرفتهاند٬ اکنون ساختار سازمانی و تیمی این پروژه تشکیل شده است.
وی درباره زمان اجرای آغاز پروژه گفت: زمانی برای شروع پروژه برقیسازی محور تهران – مشهد ارائه نشده است اما شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران در این قضیه بسیار جدی و ثابت قدم است. موضوعی که باعث شده این پروژه تاکنون به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نکند روند طولانی و زمانبر فرآیند بانکی در کشورهای ایران و چین است./
نظر شما