شناسهٔ خبر: 1882 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون بازاریابی و فروش بخش حمل و نقل ریلی شرکت مپنا:

گروه‌های تخصصی برقی‌سازی خط ریلی محور تهران – مشهد تشکیل شد/ هنوز پیش‌پرداختی انجام نشده است

ریل معاون بازاریابی و فروش بخش حمل و نقل ریلی شرکت مپنا با بیان اینکه گروه‌های تخصصی برقی‌سازی محور تهران – مشهد تشکیل شد گفت: هنوز ال‌سی این پروژه گشایش نیافته و پیش‌پرداختی هم انجام نشده است.

رضا جواهری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: بر پایه قرارداد سه جانبه‌ای که میان شرکت‌های مپنا، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و فاینانسر چینی برای برقی‌سازی خط تهران – مشهد منعقد شد باید این محور طی 42 ماه برقی شود و به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ابلاغ این پروژه انجام شده اما تنفیذ ابلاغیه صورت نگرفته و ال‌سی آن گشایش نیافته است، همچنین پیش‌پرداختی در اختیار شرکت مپنا قرار نگرفته است.

معاون بازاریابی و فروش بخش حمل و نقل ریلی مپنا با بیان اینکه شرکت مپنا در این فرصت تیم‌های خود را شکل داد، توضیح داد: این تیم‌ها داخلی‌اند و شامل گروه‌های فنی، بازرگانی و اجرایی می‌شوند که در کنسرسیوم شکل گرفته‌اند٬ اکنون ساختار سازمانی و تیمی این پروژه تشکیل شده است.

وی درباره زمان اجرای آغاز پروژه گفت: زمانی برای شروع پروژه برقی‌سازی محور تهران – مشهد ارائه نشده است اما شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در این قضیه بسیار جدی و ثابت قدم است. موضوعی که باعث شده این پروژه تاکنون به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نکند روند طولانی و زمانبر فرآیند بانکی در کشورهای ایران و چین است./

نظر شما