شناسهٔ خبر: 18867 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور:

اختصاص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور تامین ایمنی راه‌های خراسان شمالی در نوروز ۹۵

بازدید مدیرکل ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۸۰ میلیارد تومان به منظور افزایش ایمنی راه‌های خراسان شمالی در نوروز ۹۵ به این سازمان اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، مهران قربانی گفت: از این میزان به طور ویژه ۵۰ میلیارد تومان علاوه بر اعتباراتی که قبلا ابلاغ شده بود به منظور احیای خط کشی علایم به این اداره کل اختصاص یافت.

وی افزود: همچنین ۳۰ میلیارد تومان نیز به منظور اصلاح حفاظ‌های ایمنی و ارتقای وضعیت آنها اختصاص یافته است.

قربانی گفت: این اعتبارات که همگی جدید است تا ابتدای هفته آینده به این اداره کل اختصاص می‌یابد تا در جای خود هزینه شود.

وی با اشاره به انجام اقدامات لازم برای نوروز ۹۵، افزود: این اقدامات در سطح کلان کشوری و در سطح خرد در استان‌ها انجام می‌شود.
وی افزود: به همین منظور جلسه ویژه‌ای در زمینه طرح نوروزی برگزار و وظیفه هرکدام از دستگاه‌های مربوطه مشخص شده است.

مدیرکل ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: تدابیر لازم به منظور آماده‌سازی راهدارخانه برای اسکان مسافران جاده‌ای در مواقع ضرورت برای نوروز ۹۵ نیز در حال انجام است.

وی افزود: به همین منظور نصب تابلو علایم و تجهیزات به لحاظ بازنگری در حفاظ‌های ایمنی و شستشوی علایم و نیز نصب مسیر نماها نیز انجام می‌شود.

نصب ۵ هزار تابلو هشدار دهنده در محورها

قربانی گفت: در این میان حداقل ۵ هزار تابلو و بنر هشدار دهنده راه و آگاهی سازی ایمنی نیز در محورها  نصب می‌شود.

وی افزود: ۱۰ اکیپ مهندسین مشاوره وزارت راه و شهرسازی نیز از ابتدای بهمن ماه کلیه راه‌های شریانی کشور را مورد بازرسی قرار داده و مواردیکه احتمالا نیاز به اصلاح داشته باشند به راه و شهرسازی استان‌ها ابلاغ کرده تا نسبت به اصلاح آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیرکل ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشورطرح نوروزي ۹۵ را بهترين زمان براي ارائه خدمات به مردم دانست تا سفری خوش و ایمن برای مسافران رقم بخورد.

نظر شما