شناسهٔ خبر: 18869 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تگاهی بر مهم‌ترین فعالیت‌های عمرانی‌اداره‌کل راه و شهرسازی‌کرمانشاه در سال ۹۴

اجرای ۳۲ پروژه ملی- استانی با رویکرد اقتصادی در سال ۹۴/ ساخت وبهسازی بیش از ۳۰۰کیلومتر راه روستایی/ افتتاح بیش از ۵هزار واحد مسکن مهر کرمانشاه

سفر معاون راهداری به کرمانشاه مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در سالی که گذشت۳۲ پروژه ملی –استانی را با رویکرد اقتصادی به سرانجام رسانده‌اند، گفت: واگذاری بیش از ۵هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان، ساخت بخشی از بزرگراه کربلا و بهسازی بیش از ۳۰۰کیلومتر راه روستایی بخشی از عملکرد این اداره‌کل بوده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، عبدالله بهادری با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: البته به این لیست باید ساخت ۳ پروژه ملی و بیمارستانی در شهرهای پاوه، اسلام‌آباد غرب و کرمانشاه را هم افزود که با این حساب مجموع  پروژه‌های بیمارستانی استان به ۷۰۴ تخت و در مساحتی بالغ بر  ۶۸ هزار مترمربع  می‌رسد.

وی درباره مبلغ  هزینه شده در این ۳ پروژه نیز گفت: این پروژه ها با اعتباری بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۴ به ترتیب در پاوه با ۷۸ درصد، اسلام‌آباد غرب ۸۲ درصد با مجموع ۱۶۴ تخت بیمارستانی در حال پیشرفت است که البته بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه هم در مرحله نهایی کردن نقشه‌ها و انتخاب پیمانکار مترصد شروع فعالیت‌ های عمرانی است.

  بهادری پروژه های استانی در این حوزه را هم ۲۴ پروژه شامل تعمیر و بهسازی سالن فرودگاه، ساختمان‌های کتابخانه ،هلال احمر، پایگاه انتفال خون، مراکز فنی و حرفه‌ای، مراکز بهداشت و ... در سراسر شهرهای استان بخصوص کنگاور، هرسین، سنقر، اسلام‌آباد غرب و صحنه معرفی کرد و افزود: تمامی این پروژه‌ها امسال در مساحتی ۲۵ هزار متر مربعی با اعتباری بالغ بر ۹۱ میلیارد ریال دنبال می‌شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در ادامه، ضمن اشاره به اینکه فرصت‌های اقتصادی در مرزهای غربی کرمانشاه را به قطب اقتصادی کشور مبدل ساخته است، گفت: این مقوله ۵ پروژه عمرانی را در بازارچه‌های مرزی دنبال می‌کند که در ۱۹۸ هکتار با اعتباری ۸۰ میلیارد ریالی در دست اجراست که البته به این عمران در اقتصاد استان، باید منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین به مساحتی ۴۱ هکتاری را اضافه کرد که با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال به سرعت در حال انجام است.

 این اداره کل راه وشهرسازی همچنین فعالیت‌های بخش فنی و  اجرایی خود در سال ۹۴ را ۱۶ پروژه از جمله دهکده‌های فنی و اجرایی هرسین و سنقر، مرکز بهداشت دولت‌آباد کرمانشاه، محصور کردن مرز رسمی پرویزخان، تعمیر و بهسازی سالن فرودگاه کرمانشاه در قراردادهای اول و دوم، کتابخانه مرکزی اسلام‌آباد غرب، فوندانسیون مصلی بزرگ شهر و ... با اعتباری بالغ بر ۲۲۰۰۰۹۰ میلیون ریال دانست.

پایان عملیات ساخت ۳۷ کیلومتر از بزرگراه کربلا  

 مدیر ساخت و توسعه راههای استان نیز درباره چگونگی پیشرفت ساخت بزرگراه کربلا گفت: از ابتدای امسال تاکنون ساخت ۳۷ کیلومتر از بزرگراه کربلا در محور کرمانشاه - مهران به پایان رسیده است. عملیات قطعات ۴ - ۵ الف - ۶ - ۷ - ۸ و تقاطع شهر سرپل‌ذهاب هم به عنوان بخشی از بزرگراه کربلا با میانگین پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال انجام است.

مسعود شریفی در ادامه به افتتاح ۳ کیلومتر از احداث باند دوم سه راهی هرسین-هرسین و ۵ کیلومتر از بهسازی باند دوم اسلام‌آباد غرب –حمیل(پل دختر) در هفته دولت امسال اشاره کرد و گفت: در هفته دولت بخشی از این عملیات به بهره‌برداری رسید اما بخش زیادی از این عملیات اجرایی هنوز در این حوزه ادامه دارد.

وی در باره عملیات راهسازی حوزه اورامانات در محورهای ثلاث باباجانی-جوانرود-کرمانشاه و روانسر هم گفت: برخلاف شرایط کوهستانی و توپوگرافی خشن منطقه،با توجه به موقعیت بازارچه‌های مرزی شوش و شیخ‌صله و همچنین جاذبه‌های گردشگری این مناطق، علاوه بر آنکه عملیات توسعه این راه‌ها در دستور کار این اداره کل قرار دارد، همکاران ما در این پروژه در حال برطرف کردن نقاط پرخطر آن نیز هستند.

به گفته این مدیر اداره کل راه وشهرسازی کرمانشاه به این آمار باید احداث، بهسازی و آسفالت ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی در سال ۹۴ را هم اضافه کرد؛ ضمن اینکه تا کنون ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی  آسفالت شده که با مساعد شدن شرایط آب و هوایی به سرعت به بهره‌برداری خواهد رسید.

افتتاح ۵۳۷۱ واحد مسکن مهر

گزارش عملکرد حوزه مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در حالی در سال ۹۴ رقم می‌خورد که این استان یکی از چند  استان‌ برتر در واگذاری  مسکن مهر به متقاضیان است.

عبدالله بهادری با اشاره به اینکه امسال افتتاح بیش از ۵هزار واحد مسکن مهر کرمانشاه با حضور قائم مقام وزیر در مسکن مهر را شاهد بودیم، گفت: باقی‌مانده پروژه‌های مسکن مهر استان  هم در مراحل پایانی است که برای بهره‌برداری از  آن همکاری همه دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد.

بهادری گفت: از مجموع ۵۳۰۰۰ واحد مهر ۳۷۰۰۰ واحد تقدیم متقاضیان شده و ۱۶۰۰۰ واحد باقی مانده هم با پیشرفتی بالغ بر ۹۰ درصد به سرعت در حال عبور از مراحل پایانی است.به عبارتی تا کنون بیش از ۷۵درصد مسکن مهر استان  به سرانجام رسید ه است.

عبدالرضا غفوری، مدیر مسکن مهر استان نیز در تشریح فعالیت‌های حوزه مورد نظر گفت: در راستای ماده ۳۵ کانون نظام مهندسی ۶۳۹ پروژه بازدید شده که از این تعداد ۶۷پروژه در شهرستان‌های اسلام آبادغرب، کنگاور، جوانرود، صحنه و سنقر واقع است. همچنین ۲۳ بلوک در بحث‌های پروژه تعاونی مسکن لشکر ۸۱ زرهی و پردیس و ۳۹ بلوک از پروژه مسکن مهر کارگری تلاش در شهر کرمانشاه گزارش شده است.

  ۲۵۰۰ کیلومتر خط کشی  

نارنجی‌پوشان این اداره کل نیز در این یکسال بی‌کار ننشسته بودند. این راهداران زحمتکش نه تنها در تمام طول سال به دلیل شرایط آب و هوایی خاص استان در آماده باش کامل به‌سر می‌برند که در ایام نوروز نیز آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

 مدیر راهداری کرمانشاه در این باره گفت: ۲۰۰ کیلومتر شانه‌سازی محورهای استان بصورت امانی،نصب ۱۰۰۰۰ نیوجرسی مفصلی و لولایی در ۴۰ کیلومتر از محورهای پرخطر و گردنه‌ها با در نظر گرفتن اولویت با هزینه ای بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال، خط کشی ۲۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان، نصب ۲۰۰۰۰ تابلو اطلاعاتی اخطاری، استفاده از ۵۶۰۰ تن آسفالت سرد برای لکه‌گیری راه‌ها و مصرف ۱۷۵۰۰ تن مخلوط ماسه و نمک در عملیات‌های برف روبی بخشی از فعالیت‌های حوزه راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه است.

سید زاهدین چشمه خاور افزود: تعهد امسال این اداره کل با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای اجرای آسفالت گرم،۲۰۹ کیلومتر بوده که در دو مناسبت هفته دولت و دهه فجر ۱۸۲ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسید که البته با توجه به شرایط آب و هوایی قطعا کل تعهد اجرا خواهد شد،همچنین در بحث روکش ها هم با انعقاد جمعا ۲۰ قرار داد به ارزش ریالی ۱۶۲۴ میلیارد ریال،۵۴۲ کیلومتر از جاده های استان در سال اینده  روکش خواهد شد.

وی در ادامه به درزگیری پلیمری ۷۸۰۰۰ متر طول در سطح راههای اصلی و اجرای ۲۰۰ کیلومتر عملیات فوکسیل در راه‌های فرعی پرداخت و اضافه کرد :  در سال ۹۴ حذف ۵۸ نقطه پرحادثه که ۴۵ نقطه از محل اعتبارات استانی و ۱۳ نقطه آن از محل اعتبارات طرح سازمان راهداری تامین اعتبار می‌شود در دست اقدام است.

این در حالی است که به این  آمار باید تهیه نقشه نواری ۱۰۰۰ کیلومتر از راههای شریانی و اصلی و فرعی و تکمیل بانک اطلاعاتی و ترمیم ۱۵ دستگاه پل بزرگ هم در تقویم یک ساله عملکرد راهداری استان کرمانشاه اضافه‌کرد.

۹۱۰ مصوبه در ۲۸نشست کمیسیون ماده ۵

 مدیر کل اداره راه و شهرسازی  استان همچنین درباره گزارش یک ساله حوزه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی این اداره‌کل گفت: از آغاز سال ۹۴ در حوزه مدیریت و شهرسازی و معماری ۲۶ جلسه کارگروه امور زیر بنایی و شهرسازی برگزار شده که حاصل آن ۹۱۰ مصوبه در تحقق اهداف این کارگروه بوده است.

وی افزود:۲۸ جلسه کمیسیون ماده ۵ هم در شهرهای کرمانشاه-اسلام آباد غرب-هرسین-روانسر-سنقر-کنگاور و شاهو هم با مجموع ۲۸۶ مصوبه برگزار شد که البته همه این مصوبات در ۴۴ بازدید مورد نظارت قرار گرفته است،این در حالی است که در بخش کمیسیون ماده ۵،  ۷۶ جلسه تخصصی کمیته کار هم برگزار شده‌است.

بهادری در ادامه فعالیت‌های یک‌ساله حوزه مدیریت شهرسازی و معماری افزود: در این حوزه پس از انجام مطالعات مربوطه،طرح‌های توسعه عمران شهری(طرح جامع-تفصیلی) ۹شهر کوزران، هلشی،نوسود،سرمست،حمیل،سطر،گهواره،باینگان و نودشه هم تهیه شده‌است.

 برگزاری ۶ جلسه کمیته ارتقای سیما و منظر شهری در سال ۹۴ را هم باید به عملکرد این حوزه اضافه کرد./

نظر شما