شناسهٔ خبر: 18893 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری گیلان:

سه جایگاه استقرار پلیس راه در آزادرراه رشت- قزوین ایجاد می‌شود

جایگاه پلیس به دلیل نقش عمده پلیس راه در کاهش تصادفات و برقراری نظم ترافیکی در محورها، سه جایگاه استقرار پلیس راه در آزادرراه رشت- قزوین در محدوده گیلان ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، محمود ایرانپرست مدیر راهداری گیلان با اشاره به نقش تاثیر گذار پلیس راه در کاهش تصادفات و برقراری نظم ترافیکی در محورهای ارتباطی، گفت: پلیس راه در تامین امنیت جاده‌ها نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و امنیت پایدار در محورهای ارتباطی استان با تلاش‌های پلیس محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جلوگيري از تصادفات و برقراري نظم و انضباط رانندگي در جاده‌هاي برون شهري مهمترين مسئله‌ای است که همه بايد به آن توجه داشته باشند، گفت: ایجاد آرامش و امنیت در جاده‌های استان که با تعامل راهداری و پلیس راه ایجاد شده است می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه حمل و نقل جاده‌ای و به دنبال آن توسعه استان داشته باشد.

ایرانپرست تقاضای سفر به گیلان را در ایام تعطیل چشم‌گیر توصیف کرد و گفت: بدلیل اهمیت آزادراه رشت- قزوین در شبکه حمل و نقلی کشور و با توجه به کوتاه بودن این مسیر به پایتخت، بخش اعظمی از مسافران از ازادراه قزوین رشت عبور کرده که طبعا این امر بر میزان ایمنی مسیر تاثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: استقرار این جایگاه‌ها در سه نقطه از آزادراه پیش‌بینی شده است تا در ایام نوروز با حضور مداوم عوامل پلیس راه شاهد كاهش تصادفات و به حداقل رساندن آمار تلفات جانی و مالی باشیم.

مدیر راهداری گیلان در ادامه گفت: باید با ترویج فرهنگ توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی، بی توجهی به این مقوله یک هنجارشکنی و یک عمل ناپسند تلقی شود که پلیس راه به عنوان متولی اصلی امر می‌تواند نقش موثری در رعایت این هنجار ترافیکی ایفا کند.

نظر شما