شناسهٔ خبر: 18928 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبير ستاد احيای بافت‌های فرسوده گلستان:

بدنبال ایجاد یك محور توسعه در بافت تاریخی گرگان هستم

بازدید دبیر ستاد احیای بافت‌های فرسوده استان گلستان با اشاره به وجود عناصر با ارزش در بافت تاریخی گرگان، گفت: با اتصال این عناصر با ارزش به یكدیگر بدنبال ایجاد یك محور فرهنگی تاریخی در مركز شهر گرگان هستم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در حاشیه بازدید از بافت‌های تاریخی شهر گرگان، در گفت و گویی خبری افزود: این محور ضمن ایجاد زنجیره توسعه در محلات تاریخی گرگان، موجب هویت بخشی به شهر و الگوشدن آن برای سایر مناطق شهری استان خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه توسعه و رونق ساخت و سازها در شهر نیز، یكی دیگر از پیامدهای ایجاد محور فرهنگی تاریخی در محلات قدیمی گرگان است، ادامه داد: برای تحقق این امر لازم است كه نقاط ویژه، اثرگذار و با ارزش محلات به خوبی شناسایی شوند.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان گفت: شناسنامه‌دار شدن بناهای تاریخی در محلات با نصب تابلو از موارد دیگری است كه انجام خواهد شد چرا كه معرفی بنا خود بخشی از هویت شهر و تاریخ آن محسوب می‌شود.

وی، بافت تاریخی گرگان را بسیار ارزشمند خواند و گفت: اداره كل راه و شهرسازی در سال ۹۵ برنامه‌های خوبی برای تملك و ساماندهی بافت تاریخی گرگان در جهت حفظ و احیای آنها دارد.

محلات سرچشمه و سبزه مشهد، تكایای عقیلی و اصطبار، خانه شعرباف، محوطه آرامگاه استاد لطفی، پروژه سقاخانه تكیه اصطبار، طرح آفتاب، كوی محتشم و انجیراب از محلات بازدید شده مدیركل راه و شهرسازی گلستان بود.

بر اساس آمار اداره میراث فرهنگی گلستان، بافت تاریخی گرگان با وسعت ۱۶۰ هکتار از بافت‌های ارزشمند تاریخی و دارای چندین محله است.

شهر گرگان، مرکز استان گلستان افزون بر ۴۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما