شناسهٔ خبر: 18929 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خبر داد:

بهره‌برداری از ۳۳ هزار و ۱۸۳ واحد مسکن مهر لرستان/ افتتاح حدود ۸ هزار واحد در ۶ ماهه نخست سال آینده

مسکن مهر لرستان مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در شورای مسکن لرستان گفت: از مجموع ۴۵ هزار و ۸۴۸ واحد مسکن مهر لرستان ۳۳ هزار و ۱۸۳ واحد افتتاح شده و ۱۲ هزار و ۶۶۵ واحد باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان، شهرام ملکی در شورای مسکن لرستان بیان کرد: از مجموع ۴۵ هزار و ۸۴۸ واحد مسکن مهر لرستان ۳۳ هزار و ۱۸۳ واحد افتتاح شده و ۱۲ هزار و ۶۶۵ واحد باقی مانده است که از این تعداد ۲۵۴۱ واحد نه تسهیلات گرفتند و نه اقدامی روی آنها صورت گرفته که باید حذف شوند.

وی ادامه داد: روند ۷۸۹۷ واحد مسکن مهر مناسب است که ۹۸۹ واحد آن فاقد متقاضی است و این در حالیست که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

ملکی افزود: همچنین ۶۹۰۸ واحد مسکن مهر نظیر تعاونی ارتش خرم‌آباد، نورآباد و پلدختر بین ۶۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: برنامه‌ریزی شده در سه ماهه اول سال ۹۵، ۲۴۴۰ واحد و درسه ماهه دوم نیز ۵۴۵۷ واحد (تعاونی، خودمالک و سه‌جانبه) به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: تکمیل شبکه معابر، روکش آسفالت، احداث مدرسه، پاسگاه و خانه بهداشت از معضلات استان در مسکن مهر است که باید به انجام برسد.

ملکی یادآور شد: نیاز است ۷ خانه بهداشت برای خرم‌آباد، ازنا، الشتر، پلدختر، بروجرد و نورآباد احداث شود همچنین نیاز است ۴ کلانتری در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز و نورآباد احداث شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه در پلدختر ۶۲۴ واحد مسکن مهر در نظر گرفته شده بود که وسط کار برخی از تعاونی‌ها تخلف کردند و منحل شدند، گفت: متأسفانه عملکرد ضعیف تعاونی‌ها در پلدختر باعث ریزش متقاضی شد اما با این وجود یک پیمانکار توانمند در آنجا فعالیت دارد و به جای تسهیلات و سهم آورده متقاضی ۳.۵ میلیارد تومان هزینه کرده تا این واحدها به نتیجه برسند.

وی با بیان اینکه هیچ واحد مسکن مهری بدون آسانسور در استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۴۶۰ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد داریم که بایستی براساس شیوه‌نامه‌های الحاقی وزارت راه و شهرسازی و یا از طریق فروش، مشارکت و جذب سرمایه‌گذار جدید تعیین تکلیف شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: ۲۷۸۹ واحد دارای پیشرفت فیزیکی است که با مصوبات شورای مسکن استان که هفته آینده برگزار می‌شود تعیین تکلیف خواهد شد.

نظر شما